Därför väljer konsumenter bort svenskt i hyllan:”Mer än plånboken som styr”

Press/Media: Newspaper

Description

Informationsöverflöd i butiken, smakpreferenser, pris och vanor hindrar konsumenter från att välja svenskt i hyllan. ”Kan butiken i större utsträckning göra valet åt konsumenterna?” frågar sig Jens Hultman professor i företagsekonomi.

Period2023-Nov-20

Media contributions

1

Media contributions

  • TitleDärför väljer konsumenter bort svenskt i hyllan:”Mer än plånboken som styr”
    Degree of recognitionNational
    Media name/outletDagligvarunytt
    Media typeWeb
    Country/TerritorySweden
    Date23-11-20
    DescriptionInformationsöverflöd i butiken, smakpreferenser, pris och vanor hindrar konsumenter från att välja svenskt i hyllan. ”Kan butiken i större utsträckning göra valet åt konsumenterna?” frågar sig Jens Hultman professor i företagsekonomi.
    Producer/AuthorEllen Larsson
    PersonsAxel Welinder, Jens Hultman