Projects per year
Personal profile
Research
Expertise related to UN Sustainable Development Goals
In 2015, UN member states agreed to 17 global Sustainable Development Goals (SDGs) to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. This person’s work contributes towards the following SDG(s):
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Collaborations and top research areas from the last five years
-
Pedagogers relationskompetens och elever med NPS
Plantin Ewe, L. (PI) & Aspelin, J. (Researcher)
24-09-01 → 25-05-31
Project: Research
-
Flickor med NPS i skolan: hur bygger lärare relationer som främjar elevernas interaktiva förmågor?
Plantin Ewe, L. (PI) & Aspelin, J. (PI)
23-09-01 → 25-06-30
Project: Research
-
Att utveckla pedagogisk relationskompetens med stöd av virtuella simuleringar med avatarer
Östlund, D. (PI), Aspelin, J. (PI), Lindberg, S. (Doctoral student) & Jönsson, A. (PI)
20-09-01 → 25-05-30
Project: Research
-
Hur kan studenters relationskompetens utvecklas med stöd av avatar-teknik?
Östlund, D. (PI), Aspelin, J. (PI) & Lindberg, S. (Researcher)
23-09-01 → 24-09-01
Project: Högskolepedgogiska utvecklingsprojket
-
Preservice special educators' relational competence
Aspelin, J. (Project coordinator), Östlund, D. (Researcher) & Jönsson, A. (Researcher)
19-01-01 → 23-12-31
Project: Research
-
Elevers perspektiv i specialdidaktisk undervisning
Aspelin, J., 2024, Specialdidaktik: För innehållsinkluderande undervisning. . Holmqvist, M. (ed.). 1 ed. Gleerups Utbildning AB, p. 105-110 6 p.Research output: Chapter in Book/Report › Chapter in book
-
Högskolelärares relationskompetens i onlineundervisning
Segerby, C. & Aspelin, J., 2024-Nov, Samspel och relationer i pedagogisk praktik: Mikrostudier i skola, förskola och högre utbildning. Aspelin, J. (ed.). 1 ed. Malmö: Gleerup, Vol. 1. p. 123-140 18 p.Research output: Chapter in Book/Report › Chapter in book
-
Hur kan studenters relationskompetens utvecklas med stöd av avatar-teknik?
Aspelin, J. & Östlund, D., 2024-Jul-01, 1 ed. Kristianstad. 41 p. (Specialpedagogiska rapporter och notiser från Högskolan Kristianstad; vol. 21, no. 1)Research output: Book/Report › Report
File74 Downloads (Pure) -
Inledning
Aspelin, J., 2024, Samspel och relationer i pedagogisk praktik: Mikrostudier i skola, förskola och högre utbildning. Aspelin, J. (ed.). 1 ed. Malmö: Gleerups Utbildning AB, Vol. 1. p. 7-14 8 p.Research output: Chapter in Book/Report › Chapter in book
-
Lärares relationskompetens i relation till en elev med NPS i ett högstadieklassrum
Ewe, L. P. & Aspelin, J., 2024-Nov, Samspel och relationer i pedagogisk praktik: Mikrostudier i skola, förskola och högre utbildning. Aspelin, J. (ed.). 1 ed. Malmö: Gleerups Utbildning AB, Vol. 1. p. 15-32 17 p.Research output: Chapter in Book/Report › Chapter in book
Activities
-
Lärares relationskompetens - hur kan den utvecklas?
Aspelin, J. (Speaker) & Lindberg, S. (Speaker)
2024-Nov-12Activity: Talk or presentation › Oral presentation
-
Lärarassistenters relationskompetens
Aspelin, J. (Speaker)
2024-Nov-01Activity: Talk or presentation › Oral presentation
-
Pedagogers relationskompetens
Aspelin, J. (Speaker)
2024-Oct-24Activity: Talk or presentation › Oral presentation
-
Flickor med NPS: hur bygger lärare relationer som främjar elevernas interaktiva förmågor?
Plantin Ewe, L. (Speaker) & Aspelin, J. (Speaker)
2024-Sept-19Activity: Talk or presentation › Oral presentation
-
Hur kan studenters relationskompetens utvecklas med stöd av avatar-teknik?
Östlund, D. (Speaker), Aspelin, J. (Speaker) & Lindberg, S. (Speaker)
2024-Aug-30Activity: Talk or presentation › Oral presentation