@misc{28e460dca0724406aa76ec0b0dbe9190,
title = "Att integrera studenter fr{\aa}n olika l{\"a}ros{\"a}ten i innovationssprinten Imagine skapar nya m{\"o}jligheter till aktivt l{\"a}rande",
abstract = "Imagine {\"a}r en pedagogisk modell som syftar till att st{\"a}rka ett aktivt och innovativt l{\"a}rande, och har sin teoretiska utg{\aa}ngspunkt i bland annat Mathisen & Bronniks (2009) tankar om att studenter som utmanas och f{\aa}r kreera tillsammans st{\"a}rker sina generiska f{\"a}rdigheter samt f{\aa}r {\"o}kad tilltro till sin sj{\"a}lvf{\"o}rm{\aa}ga. Modellen har anv{\"a}nts p{\aa} H{\"o}gskolan Kristianstad sedan 2017. Studenter som har deltagit vid ett Imagine uttrycker det som att det varit utmanande, l{\"a}rorikt, tufft, roligt och innovativt.",
author = "Fredrika Braw and Johanna Gerberich and Viktoria Olsson and Julius Soutine and Mats {\AA}hlander",
year = "2022",
language = "Svenska",
volume = "2022",
pages = "22--35",
journal = "H{\"o}gskolepedagogisk debatt",
issn = "2000-9216",
publisher = "Kristianstad University Press",
address = "Sverige",
}