Att integrera studenter från olika lärosäten i innovationssprinten Imagine skapar nya möjligheter till aktivt lärande

Fredrika Braw, Johanna Gerberich, Viktoria Olsson, Julius Soutine, Mats Åhlander

Research output: Contribution to specialist publicationArticle

22 Downloads (Pure)

Abstract

Imagine är en pedagogisk modell som syftar till att stärka ett aktivt
och innovativt lärande, och har sin teoretiska utgångspunkt i bland
annat Mathisen & Bronniks (2009) tankar om att studenter som utmanas och får kreera tillsammans stärker sina generiska färdigheter samt får ökad tilltro till sin självförmåga. Modellen har använts på Högskolan Kristianstad sedan 2017. Studenter som har deltagit vid ett Imagine uttrycker det som att det varit utmanande, lärorikt, tufft, roligt och innovativt.
Original languageSwedish
Pages22-35
Volume2022
No.2
Specialist publicationHögskolepedagogisk debatt
PublisherKristianstad University Press
Publication statusPublished - 2022

Swedish Standard Keywords

  • Pedagogy (50301)

Cite this