Rörelse i förskolan, stökiga och besvärliga moment eller viktiga inlärningssituationer?

Research output: Chapter in Book/ReportChapter in book

128 Downloads (Pure)

Abstract

Detta kapitel fokuserar på barns vardag i förskolan. Kapitlet bygger på två studier jag har genomfört tillsammans med forskarkollegor. Den ena studien handlar om förskolans styrdokument och den andra handlar om hur förskolepedagoger uppfattar att de arbetar med rörelse och fysisk aktivitet med barnen i förskolan. Kapitlet startar dock med att kort beskriva vikten av barns motoriska utveckling under förskoleåldern.
Original languageSwedish
Title of host publicationBarnsliga sammanhang
Subtitle of host publicationForskning om barns och ungdomars möjligheter och utmaningar för hälsa och välmående
EditorsEva-Lena Einberg, Ann-Christin Sollerhed
Place of PublicationKristianstad
Chapter2
Pages17-33
Number of pages17
Publication statusPublished - 2023

Publication series

NameBarnsliga sammanhang
PublisherKristianstad University Press
Number4

Swedish Standard Keywords

  • Pedagogical Work (50304)

Cite this