Vad har förskollärare för uppfattningar av beteendeproblem?

  • Veronica Nilsson
  • Anneli Nilsson

    Student thesis: University Diploma

    Abstract

    Abstract

    Detta examensarbete är en empirisk studie som visar vilken uppfattning våra utvalda förskollärare har av beteendeproblem i förskolan och skolan.

     

    Vårt syfte med detta arbete är att undersöka genom intervjuer och litteratur, vad förskollärare anser är beteendeproblem. I litteratur delen tar vi upp definitioner av beteendeproblem som förekommer. Resultaten grundas på intervjuer som vi gjort med förskollärare i tre olika kommuner i nordvästra Skåne.

     

    Resultatet av intervjuerna visar att förskollärare har kunskap om vad beteendeproblem är enligt Ogden och Nordahl med fleras definitioner, även om förskollärarnas svar när det gäller hur de arbetar med beteendeproblem skiljer sig åt.

     

     

    Date of Award2009-Oct-07
    Original languageSwedish
    SupervisorLena Bäckström (Supervisor) & Jerry Rosenqvist (Examiner)

    Courses and Subjects

    • Education

    University credits

    • 15 HE credits

    Cite this

    '