Beskrivning
Kvalitetsprojektet har analyserat användningen av virtuella simuleringar med avatarteknik för att stärka relationskompetensen hos speciallärarstudenter vid Högskolan Kristianstad. I projektet har vi följt ett utbildningsmoment och ger utifrån analysen förslag på en modell för tillämpning av tekniken inom andra programområden. Resultaten visar att virtuella simuleringar är effektiva för att utveckla studenters interpersonella färdigheter och modellen som utvecklats erbjuder praktisk vägledning samt inspiration för fortsatt utveckling av högskolestuderandes relationskompetens.Period | 2024-aug.-30 |
---|---|
Evenemangstitel | Kvalitetskonferens 30 augusti 2024 |
Typ av evenemang | Konferens |
Plats | Kristianstad, SverigeVisa på karta |
Omfattning | Lokal |
Relaterat innehåll
-
Publikationer
-
Virtuella simuleringar med avatarer –innovativ högskolepedagogik i lärarutbildningar och specialpedagogiska utbildningar
Forskningsoutput: Konferensbidrag › Muntlig presentation › Peer review
-
Hur kan studenters relationskompetens utvecklas med stöd av avatar-teknik?
Forskningsoutput: Bok/rapport › Rapport
-
Projekt
-
Hur kan studenters relationskompetens utvecklas med stöd av avatar-teknik?
Projekt: Högskolepedagogiska utvecklingsprojekt
-
Preservice special educators' relational competence
Projekt: Forskning