Forskning i tiden – forskarporträttet

Press/media: Press/MediaTidning

Beskrivning

Artikel i tidskriften Lika värde. Tema: Elevens rätt till stöd. 

Ämne

För att ge elever det stöd de behöver i sitt lärande behövs samarbete. I det här numret av Specialpedagogiska skolmyndighetens tidning, Lika värde, beskrivs hur samarbete inom grundskola kan främja elevers möjlighet till tidigt stöd och språklig tillgänglighet. 

Period2021-dec.-03

Mediabevakning

1

Mediabevakning

  • TitelMetoden som vänder på perspektiven
    OmfattningNationell
    Medianamn/-företagSpecialpedagogiska skolmyndigheten
    Typ av mediaTryckt
    Land/TerritoriumSverige
    Datum21-12-03
    BeskrivningGenom "lesson study" vänder lärare på perspektiven och fokuserar på undervisningsmetoder istället för på elevers tillkortakommanden. Kamilla Klefbeck har i flera studier undersökt
    hur metoden för lärarsamarbete kan utveckla undervisningssituationen för elever som har
    intellektuell funktionsnedsättning, IF, och autism.
    Producent/författare Karina Johansson
    PersonerKamilla Klefbeck