Varumärkesexperten inför VM: Därför ifrågasätts inte Fifa världen över

Press/media: Press/MediaRadio

Beskrivning

Fotbolls-VM är en gigantisk kommunikationsplattform för varumärken – men varför har inget varumärke försökt plocka moraliska poäng och stämt in i kritiken mot Qatar som arrangörsland?

Ekonomidoktorn och lektorn i marknadsföring vid Högskolan Kristianstad, Christian Koch, menar att vi måste släppa vårt västvärldssynsätt för att förstå varför Fifa och fotbolls-VM som varumärken står starka i snålblåsten runt Qatar.

Oproblematiska moraliska ställningstaganden, i våra ögon, riskerar trots allt varumärkets trovärdighet och kan oväntat slå tillbaka som en skotsk öltillverkare fick känna av.

Period2022-nov.-18

Mediabidrag

1

Mediabidrag

  • TitelVarumärkesexperten inför VM: Därför ifrågasätts inte Fifa världen över
    Land/TerritoriumSverige
    Datum22-11-18
    PersonerChristian Koch