Projekt per år
Fingeravtryck
Samarbeten och ledande forskningsområden under de senaste fem åren
Profiler
-
Per Ekwall
- Fakulteten för ekonomi - Universitetslektor i digital design inriktning visuell kommunikation
- Avdelningen för design
Person: Forskare
-
Montathar Faraon
- Fakulteten för ekonomi - Biträdande professor i informatik
- Avdelningen för design - Meriterad lärare
- Design A_ Research Collaboration
Person: Forskare
-
Maria Freij
- Fakulteten för ekonomi - Universitetslektor i engelska, Meriterad lärare
- Avdelningen för design
- Design A_ Research Collaboration
Person: Forskare
-
-
UTAI: Utbildning och Artificiell Intelligens
Rönkkö, K. (PI) & Faraon, M. (PI)
24-01-01 → …
Projekt: Forskning
-
INAI: Interaktionsdesign och Artificiell Intelligens
Rönkkö, K. (PI) & Faraon, M. (PI)
24-01-01 → …
Projekt: Forskning
-
Artificial intelligence for design education: A conceptual approach to enhance students' divergent and convergent thinking in ideation processes
Melker, S., Gabrils, E., Villavicencio, V., Faraon, M. & Rönkkö, K., 2025-apr.-09, I: International Journal of Technology and Design Education. 35, 5, s. 1871-1899 29 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Peer review
Öppen tillgångFil1 Citeringar (Scopus)30 Nedladdningar (Pure) -
Fallriskscreening med en bärbar sensor – enkelt, roligt men också oroligt
Törnblom, M., Rönkkö, K., Ådahl, K., Karlsson, S., Olsson Möller, U. & Nivestam, A., 2025-okt.-14.Forskningsoutput: Konferensbidrag › Poster › Peer review
Fil -
Guided by IntelliBloom: Promoting artificial intelligence literacy among teachers in higher education
Keskikallio, J., Ulvsgärd, A., Villavicencio, V., Faraon, M. & Rönkkö, K., 2025-mars-04, s. 318-330. 13 s.Forskningsoutput: Konferensbidrag › Paper › Peer review
97 Nedladdningar (Pure)
Aktiviteter
-
Assessment and Evaluation in Higher Education (Tidskrift)
Faraon, M. (Granskare)
2025-okt.-31Aktivitet: Peer review av output och redaktionellt arbete › Peer review av output
-
International Workshop on Artificial Intelligence and Education (WAIE) (Evenemang)
Faraon, M. (Granskare)
2025-sep.-27 → 2025-sep.-29Aktivitet: Peer review av output och redaktionellt arbete › Peer review av output
-
Education and Information Technologies (Tidskrift)
Faraon, M. (Granskare)
2025-sep.-01Aktivitet: Peer review av output och redaktionellt arbete › Peer review av output
Tidningsurklipp
-
-
Forskarnas tips: Så använder du AI på bästa sätt i studierna
25-05-15
1 Mediabidrag
Press/media: Press/Media › Tidning
-
AI i högre utbildning här för att stanna – lärosäten måste anpassa sig
25-04-07
1 Mediabidrag
Press/media: Press/Media › Tidning
Examensarbeten/Uppsatser
-
360-video och platsbaserad immersion: En utforskning av digitala upplevelser vid historiska platser i Rättvik
Axelsson, A. (Författare) & Henriks, J. (Författare), Johansson, M. (Handledare) & Faraon, M. (Examinator), 2024-juniExamensarbete: Kandidatexamen
Fil -
An expected journey: conceptualizing a holistic approach for user interactions with fully autonomous vehicles
Arndtsson, S. (Författare), Blossby, J. (Författare) & Geldern, E. (Författare), Faraon, M. (Handledare) & Ådahl, K. (Examinator), 2022-juniExamensarbete: Kandidatexamen
Fil -
AR smart tourism focusing on cultural heritage in home context using “Marker-less AR”: A qualitative study to investigate and evaluate necessary key components to ensure usability and satisfactory user experience regarding AR user interface
Sharmi, T. H. (Författare), Rönkkö, K. (Handledare) & Faraon, M. (Examinator), 2023-juniExamensarbete: Kandidatexamen
Fil