Projekt per år
Fingeravtryck
Fördjupa i forskningsämnen där Avdelningen för grundlärarutbildning F–6 är aktiv. Dessa ämnesetiketter kommer från medlemmarnas arbeten i denna organisation. Tillsammans bildar de ett unikt fingeravtryck.
Samarbeten och ledande forskningsområden under de senaste fem åren
Aktuellt externt samarbete. Visa detaljer genom att klicka på punkterna eller
Profiler
-
Sharon Ahlquist
- Fakulteten för lärarutbildning - Universitetslektor i engelska
- Avdelningen för grundlärarutbildning F–6 - Meriterad lärare
- Learning in Language and Literature (LiLL)
- Forskning Relationell Pedagogik
Person: Forskare
-
Jonas Asklund
- Fakulteten för lärarutbildning - Universitetslektor i svenska
- Avdelningen för grundlärarutbildning F–6
- Learning in Language and Literature (LiLL)
Person: Forskare
-
Marlene Bjärehed
- Fakulteten för lärarutbildning - Universitetslektor i pedagogik
- Children’s and Young People’s Health in Social Context (CYPHiSCO)
- Avdelningen för grundlärarutbildning F–6
- Forskning Relationell Pedagogik
Person: Forskare
-
-
Att använda barnböcker i engelskundervisning i årskurs 4
Ahlquist, S. (PI)
20-01-01 → 23-12-31
Projekt: Forskning
Forskningsresultat
-
An International Investigation of Variability in Teacher Perceptions of Bias-Based Bullying and their Likelihood of Intervening
Khanolainen, D., Hall, A., Craig, W., Trach, J., Noetzel, J., Starosta, L., Dhungana-Sainju, K., Bjärehed, J., Thornberg, R., Bayram-Özdemir, S., Bjärehed, M., Görzig, A., Wright, M. F., Betts, L., Swearer, S. & Hymel, S., 2025-jan.-22, I: International Journal of Bullying Prevention.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Peer review
Öppen tillgångFil -
Does Onset of Non-Suicidal Self-Injury in Adolescents Increase Risk of Victimization One Year Later?
Bjärehed, J. & Bjärehed, M., 2025.Forskningsoutput: Konferensbidrag › Muntlig presentation › Peer review
-
Student Teacher Literacy Practices: A Cross-Country Examination of Writing and Attitudes
Sturk, E., Yigitoglu, N., Lindgren, E. & Johansson, V., 2025-mars.Forskningsoutput: Konferensbidrag › Muntlig presentation › Peer review
-
Rektorers syn på nyutexaminerade lärare
Lindh, C. (Talare)
2024-apr.-23Aktivitet: Föredrag eller presentation › Inbjuden talare
-
Rektorers syn på nyutexaminerade lärare
Lindh, C. (Talare)
2024-mars-20Aktivitet: Föredrag eller presentation › Inbjuden talare
-
Rektorers syn på nyutexaminerade lärare
Lindh, C. (Talare), Lundberg, A. (Talare) & Collberg, P. (Talare)
2023-nov.-30Aktivitet: Föredrag eller presentation › Presentation
Examensarbeten/Uppsatser
-
Algoritmen för framgång?: En studie om programmerbara robotar i skolan
Jönsson, M. (Författare) & Masseck, J. (Författare), Cronquist, B. (Handledare), Mårtensson, J. (Bedömande lärare) & Magnusson, P. (Examinator), 2024-juniExamensarbete: Yrkesexamen, avancerad nivå
Fil -
Alternativa föreställningar inom evolution bland gymnasieelever
Alzgool, W. (Författare), Eriksson, M. (Handledare) & Juter, K. (Examinator), 2023-juniExamensarbete: Yrkesexamen, avancerad nivå
Fil -
Alternativa kommunikationssätt i förskolan: En kvalitativ intervjustudie av förskollärares uppfattning av alternativa kommunikationssätt
Persson Pedersen, A. (Författare) & Persson, S. (Författare), Johansson, K. (Handledare), Rosberg, M. (Examinator) & Ottosson, K. (Bedömande lärare), 2022-dec.Examensarbete: Yrkesexamen, grundnivå
Fil