Projekt per år
Fingeravtryck
Samarbeten och ledande forskningsområden under de senaste fem åren
Profiler
-
Jonas Aspelin
- Fakulteten för lärarutbildning - Professor i pedagogik
- Avdelningen för specialpedagogik
- Forskning Relationell Pedagogik - Miljöledare
Person: Forskare
-
Sofia Lindberg
- Fakulteten för lärarutbildning - Universitetsadjunkt i specialpedagogik
- Avdelningen för specialpedagogik - Doktorand i pedagogiskt arbete
- Forskning Relationell Pedagogik
Person: Doktorand
-
Katarina Nilfyr
- Fakulteten för lärarutbildning - Universitetslektor i pedagogik
- Avdelningen för specialpedagogik
- Forskning Relationell Pedagogik
Person: Forskare
-
Pedagogers relationskompetens och elever med NPS
Plantin Ewe, L. (PI) & Aspelin, J. (Forskare)
24-09-01 → 25-05-31
Projekt: Forskning
-
Implementeringen av Nationell bedömning i Matematik för elever som läser enligt Läroplanen för Anpassad Grundskola
Andersson, A.-L. (Forskare), Bagger, A. (Forskare) & Östlund, D. (Forskare)
24-08-26 → 27-08-26
Projekt: Forskning
-
Kvinnliga universitetsstudenter med ADHD
Plantin Ewe, L. (Forskare), Fjelkner Pihl, A. (Forskare), Gibbs, K. (PI), Nilfyr, K. (Forskare) & Maddock, L. (Forskare)
24-05-06 → 25-06-30
Projekt: Forskning
-
ACCESS to person-centered lifestyle counselling for persons with intellectual disability (ID)
Gustafsson, C., Östlund, D., Nilsson, P., Sjöwall, D. & Behm, L., 2025-juni-09.Forskningsoutput: Konferensbidrag › Poster › Peer review
Öppen tillgångFil -
Att träna relationskompetensmed avatarer: Virtuella simuleringar som verktyg för framtidens speciallärare och specialpedagoger
Lindberg, S., 2025-apr.-30, Kristianstad: Kristianstad University Press.Forskningsoutput: Typer av avhandlingar › Doktorsavhandling
Öppen tillgångFil -
Bridging the Gap! Strategies to Prevent Challenging Situations in Educational Contexts Foucusing on Students with Autism: Findings fron a Scoping Review
Petersson-Bloom, L., Ewe, L. I. P., Klefbeck, K. & Leifler , E., 2025-maj-13, I: Review Journal of Autism and Developmental Disorders.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel, review › Peer review
Öppen tillgångFil2 Nedladdningar (Pure)
-
-
Relationer mellan lokala kontexter, utvecklingsarbete och undervisningspraktiker
Östlund, D. (Talare)
2025-maj-13Aktivitet: Föredrag eller presentation › Presentation
-
Avslutande reflektioner KASK
Östlund, D. (Talare)
2025-maj-13Aktivitet: Föredrag eller presentation › Inbjuden talare
Tidningsurklipp
-
Hjärnforskarna efterlyser: Mer samarbete med pedagogiken
24-10-08
1 Mediabidrag
Press/media: Press/Media › Tidning
-
Forskarna: Lärare behöver utveckla förmågan att förstå npf
Plantin Ewe, L. & Petersson-Bloom, L.
23-04-01
1 Mediabidrag
Press/media: Press/Media › Tidning
-
Examensarbeten/Uppsatser
-
AKK i undervisningen: för att främja kommunikation, relation och delaktighet
Hagesveen, A. (Författare) & Runesson, K. (Författare), Lüddeckens, J. (Handledare), Klefbeck, K. (Bedömande lärare) & Tjärnemo, H. (Examinator), 2023-juniExamensarbete: Yrkesexamen, avancerad nivå
Fil -
Att ta mandat över sin yrkesroll: En analys av specialpedagogens roll i skolutvecklingsarbetet med ledning och stimulans
Olsson, E. (Författare) & Sevebrant, M. (Författare), Grahm, C. (Handledare), Petersson-Bloom, L. (Bedömande lärare) & Aspelin, J. (Examinator), 2024-juniExamensarbete: Yrkesexamen, avancerad nivå
Fil -
Avkodningsundervisning på mellanstadiet: en intervjustudie med lärare och speciallärare
Andersson, E. (Författare) & Eldstål, P. (Författare), Sjunnesson, H. (Handledare), Lindberg, S. (Bedömande lärare) & Sjunnesson, H. (Examinator), 2024-juniExamensarbete: Yrkesexamen, avancerad nivå
Fil