Projekt per år
Fingeravtryck
Samarbeten och ledande forskningsområden under de senaste fem åren
Profiler
-
Jonas Aspelin
- Fakulteten för lärarutbildning - Professor i pedagogik
- Avdelningen för specialpedagogik
- Forskning Relationell Pedagogik - Miljöledare
Person: Forskare
-
Kamilla Klefbeck
- Fakulteten för lärarutbildning - Universitetslektor i specialpedagogik
- Avdelningen för specialpedagogik
- Forskning Relationell Pedagogik
Person: Forskare
-
Sofia Lindberg
- Fakulteten för lärarutbildning - Universitetsadjunkt i specialpedagogik
- Avdelningen för specialpedagogik - Doktorand i pedagogiskt arbete
- Forskning Relationell Pedagogik
Person: Doktorand
Projekt
- 2 Aktiv
-
Relationskompetens i högre utbildning
Fjelkner Pihl, A. & Plantin Ewe, L.
23-09-29 → 24-06-30
Projekt: Högskolepedagogiska utvecklingsprojekt
Fil -
Flickor med NPS i skolan: hur bygger lärare relationer som främjar elevernas interaktiva förmågor?
23-09-01 → 25-06-30
Projekt: Forskning
-
A Former Special Educational Needs Teacher’s Critical Reflections About Lesson Plans and Adjustments: Educating Students With Intellectual Disability
Klefbeck, K., 2023-juni, Developing Inclusive Environments in Education: Global Practices and Curricula. 1 red. IGI Global, Vol. 1. s. 142-161 20 s.Bidragets översatta titel :En före detta speciallärares kritiska reflektion kring planering och anpassning av undervisningen. : Utbildning av elever med intellektuell funktionsnedsättning. Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport › Kapitel i bok › Peer review
Öppen tillgångFil7 Nedladdningar (Pure) -
Building Inclusive Education in K-12 Classrooms and Higher Education: Theories and Principles
Koreeda, K. (red.), Masayoshi, T. (red.), Ikuta, S. (red.), Minchin Dalton, E. (red.) & Plantin Ewe, L. (red.), 2023-juni, 1 red. IGI Global Publishing. 339 s.Forskningsoutput: Bok/rapport › Antologi › Peer review
-
Changes experienced in primary education by teachers, autistic students and students' parents after a professional development intervention
Petersson-Bloom, L. & Holmqvist, M., 2023, I: Journal of Research in Special Educational Needs.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Peer review
Öppen tillgångFil8 Nedladdningar (Pure)
Aktiviteter
-
Lärares relationskompetens i möte med elever med NPS
Linda Plantin Ewe (Talare)
2023-nov.-07Aktivitet: Föredrag eller presentation › Inbjuden talare
-
Relationskompetens i pedagogiska möten med elever med ADHD
Linda Plantin Ewe (Talare)
2023-okt.-18Aktivitet: Föredrag eller presentation › Inbjuden talare
-
Nyfiken på! Hur kan lärare skapa bättre relationer med elever med ADHD?
Linda Plantin Ewe (Talare)
2023-apr.-13Aktivitet: Föredrag eller presentation › Föreläsning/ debatt/ seminarium för allmänheten
Tidningsurklipp
-
Forskarna: Lärare behöver utveckla förmågan att förstå npf
Linda Plantin Ewe & Linda Petersson-Bloom
23-04-01
1 Mediabidrag
Press/media: Press/Media › Tidning
-
-
Så kan lärare förbättra relationer till elever med adhd - ny forskning
23-01-01
1 Mediabidrag
Press/media: Press/Media › Tidning
Examensarbeten/Uppsatser
-
AKK i undervisningen: för att främja kommunikation, relation och delaktighet
Författare: Hagesveen, A. & Runesson, K., 2023-juniHandledare: Lüddeckens, J. (Handledare), Klefbeck, K. (Bedömande lärare) & Tjärnemo, H. (Examinator)
Examensarbete: Yrkesexamen, avancerad nivå
Fil -
Det behövs två sidor för att bygga en bro.: En studie om vilka hinder och möjligheter fritidspedagoger uttrycker i ambitionen att skapa ett fritidshem för alla
Författare: Karström, A. & Lindblad, M., 2023-juniHandledare: Nilfyr, K. (Handledare), Plantin Ewe, L. (Bedömande lärare) & Sjunnesson, H. (Examinator)
Examensarbete: Yrkesexamen, avancerad nivå
Fil -
Det är kämpigt men det går: En studie om vad som motiverar pojkar att kämpa vidare trots svårigheter med att läsa och skriva
Författare: Holmlund, J. & Rosenberg, M., 2023-juniHandledare: Bondesson, A. (Handledare), Sjunnesson, H. (Bedömande lärare) & Sjunnesson, H. (Examinator)
Examensarbete: Yrkesexamen, avancerad nivå
Fil