Projekt per år
Fingeravtryck
Samarbeten och ledande forskningsområden under de senaste fem åren
Profiler
-
Jonas Aspelin
- Fakulteten för lärarutbildning - Professor i pedagogik
- Avdelningen för specialpedagogik
- Forskning Relationell Pedagogik - Miljöledare
Person: Forskare
-
Kamilla Klefbeck
- Fakulteten för lärarutbildning - Universitetslektor i specialpedagogik
- Avdelningen för specialpedagogik
Person: Övrigt
-
Sofia Lindberg
- Fakulteten för lärarutbildning - Universitetslektor i specialpedagogik
- Avdelningen för specialpedagogik
- Forskning Relationell Pedagogik
Person: Forskare
-
How do neurodivergent (Autistic, ADHD, learning difficulty) students (male and female) perceive their university experience?
Plantin Ewe, L. (Forskare), Gibbs, K. (PI), Fjelkner Pihl, A. (Forskare), Henning, C. (Doktorand), Gallacher, A. (Forskare), McGill, C. (Forskare), Hunter, A. (Forskare), Ford, D. (Forskare), Duffy, K. (Forskare), Muller, V. (Forskare), Piko, B. (Forskare), Morina Diez, A. (Forskare) & Maddock, L. (Forskare)
25-08-01 → 27-09-01
Projekt: Forskning
-
När lärandet blir en gåta – att förena kognitionsforskning och pedagogik för en tillgänglig skola
Plantin Ewe, L. (Projektledare) & Petersson-Bloom, L. (Forskare)
25-06-01 → 26-05-31
Projekt: Övrigt
-
Implementeringen av en språklig teori för innehållsinkluderad matematikundervisning
Segerby, C. (PI) & Svensson, C. (PI)
25-01-01 → 26-12-30
Projekt: Forskning
-
ACCESS-projektet: Samtal om levnadsvanor för personer med intellektuell funktionsnedsättning
Gustafsson, C., Nilsson, P., Östlund, D., Sjöwall, D. & Behm, L., 2025-okt.-14.Forskningsoutput: Konferensbidrag › Poster › Peer review
Fil -
ACCESS to person-centered lifestyle counselling for persons with intellectual disability (ID)
Gustafsson, C., Östlund, D., Nilsson, P., Sjöwall, D. & Behm, L., 2025-juni-09.Forskningsoutput: Konferensbidrag › Poster › Peer review
Öppen tillgångFil -
Adaptation and Validation of the Teachers’ Self-Efficacy for Autism Spectrum Disorder Inclusion Scale in Swedish Early Education
Petersson-Bloom, L., 2025-sep.-12.Forskningsoutput: Konferensbidrag › Poster › Peer review
-
Rocktober
Östlund, D. (Deltagare)
2025-okt.-14Aktivitet: Deltagit i eller arrangerat evenemang › Deltagit i föreläsning/ debatt/ seminarium för allmänheten
-
Veronica Semelius Granevalds disputation
Östlund, D. (Extern granskare)
2025-okt.-03Aktivitet: Examination och handledning › Betygsnämnd
-
Undervisning med elever med IF - delaktighet och lärande
Östlund, D. (Talare)
2025-okt.-01Aktivitet: Föredrag eller presentation › Inbjuden talare
Tidningsurklipp
-
Hjärnforskarna efterlyser: Mer samarbete med pedagogiken
24-10-08
1 Mediabidrag
Press/media: Press/Media › Tidning
-
Forskarna: Lärare behöver utveckla förmågan att förstå npf
Plantin Ewe, L. & Petersson-Bloom, L.
23-04-01
1 Mediabidrag
Press/media: Press/Media › Tidning
-
Så kan lärare förbättra relationer till elever med adhd - ny forskning
23-01-01
1 Mediabidrag
Press/media: Press/Media › Tidning
Examensarbeten/Uppsatser
-
AKK i undervisningen: för att främja kommunikation, relation och delaktighet
Hagesveen, A. (Författare) & Runesson, K. (Författare), Lüddeckens, J. (Handledare), Klefbeck, K. (Bedömande lärare) & Tjärnemo, H. (Examinator), 2023-juniExamensarbete: Yrkesexamen, avancerad nivå
Fil -
Att bygga relationer som håller när det stormar: Lärares uppfattningar om sin relationskompetens i arbete med elever med NPS
Andersson, T. (Författare) & Cederqvist, J. (Författare), Aspelin, J. (Handledare) & Plantin Ewe, L. (Bedömande lärare), 2025-juniExamensarbete: Yrkesexamen, avancerad nivå
Fil -
Att ta mandat över sin yrkesroll: En analys av specialpedagogens roll i skolutvecklingsarbetet med ledning och stimulans
Olsson, E. (Författare) & Sevebrant, M. (Författare), Grahm, C. (Handledare), Petersson-Bloom, L. (Bedömande lärare) & Aspelin, J. (Examinator), 2024-juniExamensarbete: Yrkesexamen, avancerad nivå
Fil