Projekt per år
Fingeravtryck
Samarbeten och ledande forskningsområden under de senaste fem åren
Profiler
-
Annika Fjelkner Pihl
- Fakulteten för ekonomi - Universitetslektor i pedagogisk utveckling i högre utbildning, Excellent lärare
- Avdelningen för juridik och nationalekonomi
- Bibliotek och högskolepedagogik - Högskolepedagogisk utvecklare
Person: Forskare
-
Maria Melén
- Bibliotek och högskolepedagogik - Högskolepedagogisk utvecklare
- Higher Education Research and Development (HERD)
Person: Forskare
-
How do neurodivergent (Autistic, ADHD, learning difficulty) students (male and female) perceive their university experience?
Plantin Ewe, L. (Forskare), Gibbs, K. (PI), Fjelkner Pihl, A. (Forskare), Henning, C. (Doktorand), Gallacher, A. (Forskare), McGill, C. (Forskare), Hunter, A. (Forskare), Ford, D. (Forskare), Duffy, K. (Forskare), Muller, V. (Forskare), Piko, B. (Forskare), Morina Diez, A. (Forskare) & Maddock, L. (Forskare)
25-08-01 → 27-09-01
Projekt: Forskning
-
Kollegial utveckling av studenters språk- och skrivutveckling - år 3
Ehn Börjesson, S.-M. (Projektledare), Nyberg, M. (Projektledare), Blomgren, J. (PI) & Landgren, J. (PI)
24-08-20 → 25-06-14
Projekt: Högskolepedagogiska utvecklingsprojekt
Fil -
Kvinnliga universitetsstudenter med ADHD
Plantin Ewe, L. (Forskare), Fjelkner Pihl, A. (Forskare), Gibbs, K. (PI), Nilfyr, K. (Forskare) & Maddock, L. (Forskare)
24-05-06 → 25-06-30
Projekt: Forskning
-
AI-verktyg: möjlighet eller hinder för lärande?
Andersson, H., 2025.Forskningsoutput: Konferensbidrag › Muntlig presentation
-
En personcentrerad lärkultur i högre utbildning
Nilsson, P., Bringsén, Å., Garmy, P., Melén, M., Müller Rasmussen, S., Nilsson, S., Persson, S., Sjöbeck, J., Widgren, T. & Winther, C., 2025-maj-01, Handbok i personcentrering: Att göra abstrakta begrepp och komplexa situationer konkreta. Edberg, A.-K., Garmy, P., Nilsson, S., Näslund, A. & Sundström, M. (red.). Kristianstad: Kristianstad University Press, s. 249-276Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport › Kapitel i bok
Öppen tillgångFil -
Hur kan vardagens undervisning och lärande generera forskningsfrågor?
Melén, M. & Nilsson, P., 2025-aug.-20.Forskningsoutput: Konferensbidrag › Sammanfattning (abstract) › Peer review
-
Artificial Intelligens for Teaching - Lectures and Workshop
Liedtke, J. (Talare)
2025-aug.-26 → 2025-aug.-27Aktivitet: Föredrag eller presentation › Presentation
-
Katherine Main
Plantin Ewe, L. (Värd), Fjelkner Pihl, A. (Värd) & Nilfyr, K. (Värd)
2025-juni-26 → 2025-juni-28Aktivitet: Värd för gäst
-
Artificial Intelligence for Teachers
Liedtke, J. (Talare)
2025-jan.-22 → 2025-jan.-24Aktivitet: Föredrag eller presentation › Inbjuden talare
Examensarbeten/Uppsatser
-
”Man måste klara allt själv”: Om vuxna andraspråksinlärares upplevelser av distansstudier
Ripe, S. (Författare) & Sverker, A. (Författare), Dahlqvist, C. (Handledare), Kraft, S. (Bedömande lärare) & Sjunnesson, H. (Examinator), 2025-juniExamensarbete: Magisterexamen
Fil