Projekt per år
Organisationsprofil
Organisationsprofil
Du kan läsa mer om forskningsmiljön Design A* Research Collaboration på www.hkr.se.
Fingeravtryck
Samarbeten och ledande forskningsområden under de senaste fem åren
Profiler
-
Montathar Faraon
- Fakulteten för ekonomi - Biträdande professor i informatik
- Avdelningen för design - Meriterad lärare
- Design A_ Research Collaboration
Person: Forskare
-
Maria Freij
- Fakulteten för ekonomi - Universitetslektor i engelska, Meriterad lärare
- Avdelningen för design
- Design A_ Research Collaboration
Person: Forskare
-
Michael Johansson
- Fakulteten för ekonomi - Konstnärlig biträdande professor i design
- Centre for Food Health and Retail at Kristianstad University (FOHRK)
- Avdelningen för design
- Design A_ Research Collaboration
Person: Forskare
-
-
UTAI: Utbildning och Artificiell Intelligens
Rönkkö, K. (PI) & Faraon, M. (PI)
24-01-01 → …
Projekt: Forskning
-
INAI: Interaktionsdesign och Artificiell Intelligens
Rönkkö, K. (PI) & Faraon, M. (PI)
24-01-01 → …
Projekt: Forskning
-
Artificial intelligence for design education: A conceptual approach to enhance students' divergent and convergent thinking in ideation processes
Melker, S., Gabrils, E., Villavicencio, V., Faraon, M. & Rönkkö, K., 2025-apr.-09, I: International Journal of Technology and Design Education. s. 1-29 29 s., 100017.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Peer review
Öppen tillgångFil12 Nedladdningar (Pure) -
Guided by IntelliBloom: Promoting artificial intelligence literacy among teachers in higher education
Keskikallio, J., Ulvsgärd, A., Villavicencio, V., Faraon, M. & Rönkkö, K., 2025-mars-04, s. 318-330. 13 s.Forskningsoutput: Konferensbidrag › Arbetsdokument (paper) › Peer review
97 Nedladdningar (Pure) -
International perspectives on artificial intelligence in higher education: An explorative study of students' intention to use ChatGPT across the Nordic countries and the USA
Faraon, M., Rönkkö, K., Milrad, M. & Tsui, E., 2025-mars-20, I: Education and Information Technologies. s. 1-46 46 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Peer review
Öppen tillgångFil3 Citeringar (Scopus)16 Nedladdningar (Pure)
Aktiviteter
-
Lärande med artificiell intelligens i högre utbildning (HPT400)
Faraon, M. (Organisatör) & Rönkkö, K. (Organisatör)
2025-apr.-03 → 2025-juni-05Aktivitet: Deltagit i eller arrangerat evenemang › Arrangerat workshop/ seminarium/ kurs
Fil -
Enhancing AI Literacy for Teachers in Higher Education
Rönkkö, K. (Talare)
2024-okt.-07Aktivitet: Föredrag eller presentation › Framträdande
Fil -
International Journal of Ambient Computing and Intelligence (IJACI) (Tidskrift)
Faraon, M. (Granskare)
2024-mars-14Aktivitet: Peer review av output och redaktionellt arbete › Peer review av output
Tidningsurklipp
-
Forskarnas tips: Så använder du AI på bästa sätt i studierna
25-05-15
1 Mediabidrag
Press/media: Press/Media › Tidning
-
AI i högre utbildning här för att stanna – lärosäten måste anpassa sig
25-04-07
1 Mediabidrag
Press/media: Press/Media › Tidning
-
Pressen att prestera driver studenter till AI
25-04-03
1 Mediabidrag
Press/media: Press/Media › Tidning