Projekt per år
Fingeravtryck
Samarbeten och ledande forskningsområden under de senaste fem åren
Profiler
-
Annika Fjelkner Pihl
- Fakulteten för ekonomi - Universitetslektor i pedagogisk utveckling i högre utbildning, Excellent lärare
- Avdelningen för juridik och nationalekonomi
- Bibliotek och högskolepedagogik - Högskolepedagogisk utvecklare
Person: Forskare
-
Cecilia Gardsten
- Fakulteten för hälsovetenskap - Universitetsadjunkt IT-stöd vård
- Avdelningen för sjuksköterskeutbildningarna och integrerad hälsovetenskap
- Imagine innovationsteam - Modulledare
Person: Övrigt
-
How do neurodivergent (Autistic, ADHD, learning difficulty) students (male and female) perceive their university experience?
Plantin Ewe, L. (Forskare), Gibbs, K. (PI), Fjelkner Pihl, A. (Forskare), Henning, C. (Doktorand), Gallacher, A. (Forskare), McGill, C. (Forskare), Hunter, A. (Forskare), Ford, D. (Forskare), Duffy, K. (Forskare), Muller, V. (Forskare), Piko, B. (Forskare), Morina Diez, A. (Forskare) & Maddock, L. (Forskare)
25-08-01 → 27-09-01
Projekt: Forskning
-
Utveckling av aktiviteter och utvärdering av förväntad lärandeupplevelse i relation till ett införande av Certificate of International Merits (CIM) vid HKR
Olsson, V. (Projektledare), Hedin, G. (Forskare), Sättlin, S. (Forskare), Thornberg, P. (Forskare), Nilsson, L.-L. (Administratör) & Sjödahl, A.-K. (Administratör)
25-03-24 → 26-03-23
Projekt: Högskolepedagogiska utvecklingsprojekt
-
Kollegial utveckling av studenters språk- och skrivutveckling - år 3
Ehn Börjesson, S.-M. (Projektledare), Nyberg, M. (Projektledare), Blomgren, J. (PI) & Landgren, J. (PI)
24-08-20 → 25-06-14
Projekt: Högskolepedagogiska utvecklingsprojekt
Fil
-
AI-verktyg: möjlighet eller hinder för lärande?
Andersson, H., 2025.Forskningsoutput: Konferensbidrag › Muntlig presentation
-
En personcentrerad lärkultur i högre utbildning
Nilsson, P., Bringsén, Å., Garmy, P., Melén, M., Müller Rasmussen, S., Nilsson, S., Persson, S., Sjöbeck, J., Widgren, T. & Winther, C., 2025-maj-01, Handbok i personcentrering: Att göra abstrakta begrepp och komplexa situationer konkreta. Edberg, A.-K., Garmy, P., Nilsson, S., Näslund, A. & Sundström, M. (red.). Kristianstad: Kristianstad University Press, s. 249-276Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport › Kapitel i bok
Öppen tillgångFil -
Hur kan vardagens undervisning och lärande generera forskningsfrågor?
Melén, M. & Nilsson, P., 2025-aug.-20.Forskningsoutput: Konferensbidrag › Sammanfattning (abstract) › Peer review
-
Artificial Intelligens for Teaching - Lectures and Workshop
Liedtke, J. (Talare)
2025-aug.-26 → 2025-aug.-27Aktivitet: Föredrag eller presentation › Presentation
-
Katherine Main
Plantin Ewe, L. (Värd), Fjelkner Pihl, A. (Värd) & Nilfyr, K. (Värd)
2025-juni-26 → 2025-juni-28Aktivitet: Värd för gäst
-
Artificial Intelligence for Teachers
Liedtke, J. (Talare)
2025-jan.-22 → 2025-jan.-24Aktivitet: Föredrag eller presentation › Inbjuden talare
Tidningsurklipp
-
Råd och stöd kan stärka äldre personers egenmakt och främja hälsan
Nivestam, A. & Rimfors, F.
20-12-01
1 Mediabidrag
Press/media: Press/Media › Tidning
Examensarbeten/Uppsatser
-
HBTQI-personers upplevelser vid palliativ vård: En litteraturstudie
Okal, G. (Författare) & Warelius, A. (Författare), Greve, J. (Handledare) & Nilsson, M. (Examinator), 2024-juniExamensarbete: Kandidatexamen
Fil -
Kompetens - nyckeln till utveckling?: En kvalitativ studie kopplad till våldspreventivt utvecklingsarbete inom området våld i nära relationer
Fager, M. (Författare) & Jansson, T. (Författare), Winther, C. (Handledare) & Malm, C. (Examinator), 2024-juniExamensarbete: Kandidatexamen
Fil -
”Man måste klara allt själv”: Om vuxna andraspråksinlärares upplevelser av distansstudier
Ripe, S. (Författare) & Sverker, A. (Författare), Dahlqvist, C. (Handledare), Kraft, S. (Bedömande lärare) & Sjunnesson, H. (Examinator), 2025-juniExamensarbete: Magisterexamen
Fil