Återgå till huvudnavigering
Återgå till sök
Gå direkt till huvudinnehållet
Högskolan Kristianstads forskningsportal Hem
Svenska
English
Hem
Profiler
Projekt
Publikationer
Dataset
Aktiviteter
Organisation
Priser
Press/ Media
Examensarbeten
Sök per experter, namn eller tillhörighet
Kontakta forskare
Anders Jönsson
Professor i didaktik med inriktning naturvetenskapernas didaktik
,
Fakulteten för lärarutbildning
Programområdesansvarig Masterprogram i utbildningsvetenskap
,
Avdelningen för ämneslärarutbildning
Studierektor för Forskarutbildning i pedagogisk arbete
,
Fakulteten för lärarutbildning
Learning in Science and Mathematics (LISMA)
Forskning Relationell Pedagogik
https://orcid.org/0000-0002-3251-6082
h-index
2573
Citeringar
15
h-index
Beräknat baserat på antal publikationer som lagrats i Pure och citeringar från Scopus
2005
2024
Forskningsoutput per år
Översikt
Fingeravtryck
Nätverk
Projekt
(5)
Publikationer
(152)
Aktiviteter
(15)
Press/ Media
(1)
Liknande profiler
(6)
Handlett arbete
(17)
Publikationer
Forskningsoutput per år
2005
2011
2013
2014
2015
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2024
63
Artikel
27
Kapitel i bok
24
Sammanfattning (abstract)
15
Bok
23
Mer
9
Muntlig presentation
4
Rapport
3
Övriga bidrag
2
Poster
2
Artikel, review
1
Arbetsdokument
1
Ledare
1
Doktorsavhandling
Forskningsoutput per år
Forskningsoutput per år
2 resultat
Publikation år, titel
(fallande)
Publikation år, titel
(stigande)
Titel
Typ
Filter
Artikel, review
Sökresultat
2023
Effects of Rubrics on Academic Performance, Self-Regulated Learning, and self-Efficacy: a Meta-analytic Review
Panadero, E.,
Jonsson, A.
, Pinedo, L. & Fernández-Castilla, B.,
2023-dec.-07
,
I:
Educational Psychology Review.
35
,
4
, 113.
Forskningsoutput
:
Tidskriftsbidrag
›
Artikel, review
›
Peer review
Öppen tillgång
Fil
Academic Performance
100%
Meta-analytic Review
100%
Self-regulated Learning
100%
Self-efficacy
100%
Learning Effectiveness
100%
22
Citeringar (Scopus)
94
Nedladdningar (Pure)
Preservice Teachers Training with Avatars: A Systematic Literature Review of “Human-in-the-Loop” Simulations in Teacher Education and Special Education
Lindberg, S.
&
Jönsson, A.
,
2023-aug.-09
,
I:
Education Sciences.
13
,
8
,
s. 1-26
817.
Forskningsoutput
:
Tidskriftsbidrag
›
Artikel, review
›
Peer review
Öppen tillgång
Fil
Systematic Literature Review
100%
Teacher Education
100%
Pre-service Teachers
100%
Special Education
100%
Pre-service Teacher Education
100%
4
Citeringar (Scopus)
14
Nedladdningar (Pure)