Projekt per år
Personlig profil
Forskning
Jag är legitimerad förskollärare och MaNO lärare, licentiat och folisofie doktor i naturvetenskapens och matematikens didaktik. Mitt forksningsintresse är inom professionutvecklande undervisning för yrkesverksamma lärare.
Jag är involverad i en fenomenografisk studie som riktar ljuset på lärares undervisningsuppdrag inom psykisk ohälsa. Det är ett samarbete med kollegor från Malmö universitet och Lunds kommun.
Jag är involverd i en digital Learning study studie med kollegor från Malmö universitet, Lunds kommun och Lomma kommun. Studien riktar ljuset på hur Learning study som vetenskaplig metod kan förbättra undervisningskvalitén baserat på elevers visade kunskaper.
Jag är involverad i en studie där ljuset riktas sitt fokus på att implementera en lingvistisk teori. I denna studie sätts teorin i förgrunden och metoden Learning study i bakgrunden. Det är ett samarbete med Malmö stad och Cecilia Segerby lektor i matematikens didaktik vid HKR.
Nationell ämneskategori
- Samhällsvetenskap (5)
Fingeravtryck
- 1 Liknande profiler
Samarbeten och ledande forskningsområden under de senaste fem åren
Projekt
- 1 Aktiv
-
Implementeringen av en språklig teori för innehållsinkluderad matematikundervisning
Segerby, C. (PI) & Svensson, C. (PI)
22-01-01 → …
Projekt: Forskning
-
Implementera en språklig teori för innehållsinkluderad matematikundervisning
Segerby, C. & Svensson, C., 2024-nov.-04, I: MONA Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2024, s. 95-106 15 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Peer review
-
Utmana språkbarriärer genom att erbjuda innehållsinkluderande matematikundervisning för alla elever
Segerby, C. & Svensson, C., 2024-okt.-29.Forskningsoutput: Konferensbidrag › Sammanfattning (abstract) › Peer review
-
Addressing different socio-mathematical norms as teaching knowledge
Svensson, C. & Wester, R., 2023-juli.Forskningsoutput: Konferensbidrag › Muntlig presentation › Peer review
-
Addressing different socio-mathematical norms as teaching knowledge: Socio-mathematical norms as a tune-in
Lelinge, B. & Svensson, C., 2023-nov.-27.Forskningsoutput: Konferensbidrag › Muntlig presentation › Peer review
-
Implement a linguistic theory for content-inclusive mathematics education
Segerby, C. & Svensson, C., 2023-nov.-24.Forskningsoutput: Konferensbidrag › Muntlig presentation › Peer review
-
Utmana språkbarriärer genom att erbjuda innehållsinkluderande matematikundervisning för alla elever
Segerby, C. (Talare) & Svensson, C. (Talare)
2024-okt.-29Aktivitet: Föredrag eller presentation › Presentation
-
Kollaborativa samtalsmodell-Didaktisk forskning som professionsutbildning eller Professionsutbildning som didaktisk forskning
Segerby, C. (Talare) & Svensson, C. (Talare)
2024-maj-21Aktivitet: Föredrag eller presentation › Inbjuden talare
-
Kollaborativ samtalsmodell-Didaktisk forskning som professionsutbildning eller Professionsutbildning som didaktisk forskning
Segerby, C. (Talare) & Svensson, C. (Talare)
2024-apr.-11Aktivitet: Föredrag eller presentation › Inbjuden talare