Projekt per år
Personlig profil
Expertis relaterad till FN:s globala mål för hållbar utveckling (SDG:er)
2015 godkände FN:s medlemsstater 17 globala mål för en hållbar utveckling (SDG:er), för att utrota fattigdomen, skydda planeten och garantera framgång för alla. Denna personens arbete bidrar till följande SDG(:er):
Fingeravtryck
- 1 Liknande profiler
Samarbeten och ledande forskningsområden under de senaste fem åren
Projekt
- 1 Aktiv
-
Longitudinell studie av de specialpedagogiska programmen: Teman och utmaningar i speciallärare och specialpedagogers yrkesutövning
Östlund, D. (Forskare), Segerby, C. (Forskare) & Sjunnesson, H. (Forskare)
22-09-01 → 27-06-01
Projekt: Forskning
-
Inclusive education from the perspective of teachers
Klefbeck, K., Ewe, L. P., Sjunnesson, H., Lundbäck, B., Egerhag, H., Nilvius, C., Petersson-Bloom, L. & Holmqvist, M., 2022-apr.-22.Bidragets översatta titel :Inkluderande undervisning utifrån ett lärarperspektiv Forskningsoutput: Konferensbidrag › Muntlig presentation › Peer review
-
Specialläraren i elevhälsoarbetet
Byström, A., Grahm, C. & Sjunnesson, H., 2022, Att vara speciallärare: Med specialisering språk-, skriv- och läsutveckling, matematikutveckling samt intellektuell funktionsnedsättning. 1 red. Malmö: Gleerup, s. 119-132Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport › Kapitel i bok
-
Teachers' alignment between a local initiated external assessment: The diagnostic literacy test-And teaching regarding special educational needs students' needs
Sjunnesson, H., 2022-dec.-19. 13 s.Forskningsoutput: Konferensbidrag › Arbetsdokument (paper) › Peer review
Öppen tillgångFil3 Nedladdningar (Pure) -
Affordances of SEN knowledge during teacher education in Sweden: SEN Education at the Teacher Training at Kristianstad University
Klefbeck, K., Sjunnesson, H. & Ewe, L. P., 2021-apr.-23.Bidragets översatta titel :Betydelsen av kunskap om särskilda behov i speciallärarutbildningen i Sverige: Specialpedagogiska inslag i lärarutbildningarna på Högskolan Kristianstad Forskningsoutput: Konferensbidrag › Muntlig presentation › Peer review
-
Initializing phase of lesson study: communication a special didactic tool in mathematics
Sjunnesson, H., 2020, I: International Journal for Lesson and Learning Studies.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Peer review
Öppen tillgångFil4 Citeringar (Scopus)14 Nedladdningar (Pure)
Aktiviteter
- 1 Inbjuden talare
-
Utmaningar och möjligheter för specialpedagoger och speciallärare
Östlund, D. (Huvudtalare), Segerby, C. (Talare) & Sjunnesson, H. (Talare)
2024-maj-14Aktivitet: Föredrag eller presentation › Inbjuden talare