Projekt per år
Personlig profil
Forskning
Jag är universitetslektor i organisation och ledarskap vid Fakulteten för ekonomi. Jag har en doktorsexamen i företagsekonomi från fakulteten för management vid University of Bath, Storbritannien. Min doktorsavhandling fokuserade på organisatoriskt lärande och förändring, med särskilt fokus på maktens och känslornas inverkan på dessa processer.
Sedan 2005 har jag varit verksam av akademin, undervisat och bedrivit forskning inom företagsekonomi vid universitet i Kazakstan, Kambodja och Storbritannien innan jag bosatte mig i Sverige. Som universitetslektor försöker jag ge lika mycket uppmärksamhet åt forskning och undervisning. Jag har omfattande internationell erfarenhet av undervisning på grund- och avancerad nivå och började min anställning som universitetslektor här i Kristianstad 2018. Jag har varit ansvarig för administration och utveckling av kurser på både grundnivå och avancerad nivå, både på campus och digitalt och var programkoordinator för mastersprogrammet på universitetet 2020–2022.
Jag forskar inom områdena organisatoriskt lärande, förändring och ledarskap, och deltar i konferenser, publicerar vetenskapliga artiklar och deltar i forskningsprojekt. Jag är särskilt intresserad av hur relationella dynamiker mellan människor påverkar, både positivt och negativt, lärande- och förändringsprocesser inom organisationer. Jag föredrar att studera dessa ämnen ur perspektiven av känslor och maktrelationer. Jag forskar inom ledarskapsstudier och kvinnornas identitet. Jag handleder uppsatser på kandidat- och mastersnivå och granskar doktorsavhandlingar internationellt.
Det senaste forskningsprojektet jag leder har titeln 'Identitet hos kvinnor i ledande roller inom utbildningsinstitutioner i Kazakstan' och innefattar samarbeten med internationella kollegor från University of Aberdeen om identitet, kvinnor och ledarskap. I min forskning använder jag kvalitativa metoder (till exempel photo-elicitation) för att fånga dynamiken mellan individer inom organisationer.
Expertis relaterad till FN:s globala mål för hållbar utveckling (SDG:er)
2015 godkände FN:s medlemsstater 17 globala mål för en hållbar utveckling (SDG:er), för att utrota fattigdomen, skydda planeten och garantera framgång för alla. Denna personens arbete bidrar till följande SDG(:er):
Fingeravtryck
- 1 Liknande profiler
Projekt
- 1 Aktiv
-
Identity of Women in Leadership Roles in Educational Institutions in Kazakhstan
Kjellstrand, I. (Projektledare)
23-11-15 → …
Projekt: Forskning
-
Soviet Legacies, Mother-in-laws, and Emerging Neoliberal Identities: Female Leadership in Kazakhstani Universites
Kjellstrand, I., 2024, (Inskickad).Forskningsoutput: Konferensbidrag › Arbetsdokument (paper) › Peer review
-
Soviet Legacies and Emerging Identities: female leadership in Kazakhstani Universities
Kjellstrand, I., 2024, (Inskickad).Forskningsoutput: Konferensbidrag › Arbetsdokument (paper) › Peer review
-
Student engagement in hybrid taught large introduction courses during COVID-19
Klonowska, K., Chen, E. Z., Kjellstrand, I., Källström, L., Siljeklint, P. & Terman, F., 2021.Forskningsoutput: Konferensbidrag › Muntlig presentation › Peer review
-
A Trip Down Memory Lane: How photograph insertion methods trigger emotional memory and enhance recall during interviews
Kjellstrand, I. & Vince, R., 2020, Advancing methodological thought and practice. Crook, R., Lê, J. & Smith, A. (red.). Emerald Publishing, s. 39-54 (Research methodology in strategy and management; nr. 12).Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport › Kapitel i bok › Peer review
-
Introductory Master's Module
Argento, D., Fjelkner, A., Kjellstrand, I., Sjödahl, A.-K. & Terman, F., 2020.Forskningsoutput: Konferensbidrag › Muntlig presentation › Peer review
Aktiviteter
- 1 Betygsnämnd
-
Constructing Women Leaders’ Identity in the Context of Saudi Higher Education
Kjellstrand, I. (Examinator)
2024-feb.-16Aktivitet: Examination och handledning › Betygsnämnd