Återgå till huvudnavigering
Återgå till sök
Gå direkt till huvudinnehållet
Högskolan Kristianstads forskningsportal Hem
Svenska
English
Hem
Profiler
Projekt
Publikationer
Dataset
Aktiviteter
Organisation
Priser
Press/ Media
Examensarbeten
Sök per experter, namn eller tillhörighet
Kontakta forskare
Jonas Aspelin
Professor Pedagogy
,
Fakulteten för lärarutbildning
Avdelningen för specialpedagogik
Forskning Relationell Pedagogik
h-index
141
Citeringar
7
h-index
Beräknat baserat på antal publikationer som lagrats i Pure och citeringar från Scopus
1994 …
2022
Forskningsoutput per år
Översikt
Fingeravtryck
Nätverk
Projekt
(1)
Publikationer
(71)
Aktiviteter
(1)
Liknande profiler
(6)
Handlett arbete
(10)
Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.
Publikationer
Forskningsoutput per år
1994
2010
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2021
2022
2022
31
Artikel
13
Kapitel i bok
9
Bok
6
Sammanfattning
12
Mer
3
Antologi
3
Muntlig presentation
2
Övriga bidrag
1
Rapport
1
Litteraturrecension
1
Doktorsavhandling
1
Förtryck
Forskningsoutput per år
Forskningsoutput per år
6 resultat
Publikation år, titel
(fallande)
Publikation år, titel
(stigande)
Titel
Typ
Filter
Sammanfattning
Sökresultat
2018
Learning to see new things: using criteria to support pre-service teachers’ discernment in the context of teachers’ relational work
Jönsson, A.
,
Holmstedt, P.
&
Aspelin, J.
,
2018
.
Forskningsoutput
:
Konferensbidrag
›
Sammanfattning
relational work
100%
teacher
27%
learning
22%
performance
15%
video
12%
2016
Ett tvådimensionellt perspektiv på lärares relationskompetens
Aspelin, J.
,
2016
.
Forskningsoutput
:
Konferensbidrag
›
Sammanfattning
Pedagogisk omsorg
Aspelin, J.
,
2016
.
Forskningsoutput
:
Konferensbidrag
›
Sammanfattning
2015
Lärares relationskompetens
Aspelin, J.
,
2015
.
Forskningsoutput
:
Konferensbidrag
›
Sammanfattning
2014
Pedagogisk differentieringskompetens
Aspelin, J.
,
2014
.
Forskningsoutput
:
Konferensbidrag
›
Sammanfattning
2013
Konceptet "Entre-Care"
Aspelin, J.
,
2013
.
Forskningsoutput
:
Konferensbidrag
›
Sammanfattning