Återgå till huvudnavigering
Återgå till sök
Gå direkt till huvudinnehållet
Högskolan Kristianstads forskningsportal Hem
Svenska
English
Hem
Profiler
Projekt
Publikationer
Dataset
Aktiviteter
Organisation
Priser
Press/ Media
Examensarbeten
Sök per experter, namn eller tillhörighet
Kontakta forskare
Katarina Nilfyr
Universitetslektor i pedagogik
,
Fakulteten för lärarutbildning
Avdelningen för specialpedagogik
Forskning Relationell Pedagogik
https://orcid.org/0000-0002-8972-8334
h-index
5
Citeringar
1
h-index
Beräknat baserat på antal publikationer som lagrats i Pure och citeringar från Scopus
2018
2024
Forskningsoutput per år
Översikt
Fingeravtryck
Nätverk
Projekt
(1)
Publikationer
(5)
Liknande profiler
(6)
Handlett arbete
(18)
Publikationer
Forskningsoutput per år
2018
2018
2021
2022
2023
2023
2
Artikel
1
Kapitel i bok
1
Doktorsavhandling
1
Licenciatavhandling
Forskningsoutput per år
Forskningsoutput per år
2 resultat
Publikation år, titel
(fallande)
Publikation år, titel
(stigande)
Titel
Typ
Filter
Artikel
Sökresultat
2022
To conform or not to conform: An in-depth analysis of teacher–child interaction and the role of emotions in social adaptation in preschool.
Nilfyr, K.
,
Aspelin, J.
& Lantz-Andersson, A.,
2022-apr.-11
,
I:
Journal of Early Childhood Research.
s. 1-14
Forskningsoutput
:
Tidskriftsbidrag
›
Artikel
›
Peer review
Öppen tillgång
Fil
Preschool
100%
Early childhood Education
100%
Social Adaptation
100%
Role of Emotions
100%
Preschool Teachers
66%
57
Nedladdningar (Pure)
2021
Teacher–child interaction in a goal-oriented preschool context: A micro-analytical study
Nilfyr, K.
,
Aspelin, J.
& Lantz-Andersson, A.,
2021
,
I:
Education Sciences.
11
,
11
,
s. 1-14
13 s.
, 692.
Forskningsoutput
:
Tidskriftsbidrag
›
Artikel
›
Peer review
Öppen tillgång
Fil
Preschool
100%
Goal-oriented
100%
Social Adaptation
100%
Goal-Oriented
100%
Verbal Interaction
50%
5
Citeringar (Scopus)
34
Nedladdningar (Pure)