Projekt per år
Personlig profil
Expertis relaterad till FN:s globala mål för hållbar utveckling (SDG:er)
2015 godkände FN:s medlemsstater 17 globala mål för en hållbar utveckling (SDG:er), för att utrota fattigdomen, skydda planeten och garantera framgång för alla. Denna personens arbete bidrar till följande SDG(:er):
Fingeravtryck
- 1 Liknande profiler
Projekt
- 2 Slutfört
-
Kommunikation om fysik i förskolan
Hellberg, L. (Doktorand), Redfors, A. (Huvudhandledare) & Thulin, S. (Biträdande handledare)
14-08-28 → 19-05-10
Projekt: Forskning
-
FoRFa: FoRFa - Forskarskola i kommunikation och relationer som grundläggande för förskolebarns lärande
Redfors, A. (PI), Thulin, S. (Col) & Hellberg, L. (Doktorand)
14-01-01 → 19-12-31
Projekt: Forskning
-
Förskollärares tal om fysik i förskolan: från avgränsad aktivitet till vardagen som utgångspunkt
Hellberg, L., Thulin, S. & Redfors, A., 2022-maj-23, I: Educare : vetenskapliga skrifter. 4, s. 1-26 26 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Peer review
Öppen tillgångFil63 Nedladdningar (Pure) -
Förskollärares konstruktion av ett fysikaliskt fenomen som objekt för lärande i förskola: en komplex och föränderlig process
Hellberg, L., 2019, Göteborgs universitet.Forskningsoutput: Typer av avhandlingar › Licenciatavhandling
Öppen tillgångFil62 Nedladdningar (Pure) -
Förskollärares konstruktion av ett fysikaliskt lärandeobjekt
Hellberg, L., Thulin, S. & Redfors, A., 2019, I: NorDiNaNordic Studies in Science Education. 15, 3, s. 242-256 14 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Peer review
Öppen tillgångFil75 Nedladdningar (Pure) -
Science communication in Early Childhood Education: examples from Swedish preschools
Thulin, S., Hellberg, L., Redfors, A. & Backman, A., 2017.Forskningsoutput: Konferensbidrag › Sammanfattning (abstract)
-
Science in Early Childhood Education - Teachers' communication
Hellberg, L., Thulin, S. & Redfors, A., 2016.Forskningsoutput: Konferensbidrag › Sammanfattning (abstract)