Återgå till huvudnavigering
Återgå till sök
Gå direkt till huvudinnehållet
Högskolan Kristianstads forskningsportal Hem
Svenska
English
Hem
Profiler
Projekt
Publikationer
Dataset
Aktiviteter
Organisation
Priser
Press/Media
Examensarbeten
Sök per experter, namn eller tillhörighet
Kontakta forskare
Petra Magnusson
Meriterad lärare
,
Avdelningen för humaniora
Universitetslektor i svenska med didaktisk inriktning
,
Fakulteten för lärarutbildning
Forskning Relationell Pedagogik
1
Citeringar
Källa: Scopus
1
h-Index
Beräknat baserat på antal publikationer som lagrats i Pure och citeringar från Scopus
2010
2022
Forskningsoutput per år
Översikt
Fingeravtryck
Nätverk
Publikationer
(44)
Liknande profiler
(12)
Handlett arbete
(16)
Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.
Forskningsresultat
Forskningsoutput per år
2010
2011
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2022
1
Citeringar
1
h-Index
17
Sammanfattning
9
Artikel
7
Kapitel i bok
4
Övriga bidrag
7
Mer
3
Muntlig presentation
1
Bok
1
Arbetsdokument
1
Doktorsavhandling
1
Licenciatavhandling
Forskningsoutput per år
Forskningsoutput per år
3 resultat
Publikation år, titel
(fallande)
Publikation år, titel
(stigande)
Titel
Typ
Filter
Muntlig presentation
Sökresultat
2021
Exploring theoretical conceptualizations and implications for assessment, technology and multimodality
Godhe, A-L.
,
Sofkova Hashemi, S.
,
Magnusson, P.
,
Molin, L.
&
Stenliden, L.
,
2021
.
Forskningsoutput
:
Konferensbidrag
›
Muntlig presentation
multimodality
100%
technology assessment
92%
resources
33%
classroom
27%
semiotics
25%
Poesi och identitetsbyggande i rutan
Magnusson, P.
,
2021
.
Forskningsoutput
:
Konferensbidrag
›
Muntlig presentation
2019
Texts, information and multimodality in the digital age: towards sustained and composite MIL in education
Magnusson, P.
,
Sofkova Hashemi, S.
,
Wennås-Brante, E.
,
Cederlund, K.
,
Godhe, A-L.
,
Stenliden, L.
,
Skantz Åberg, E.
,
Swärdemo Åberg, E.
&
Åkerfeldt, A.
,
2019
.
Forskningsoutput
:
Konferensbidrag
›
Muntlig presentation
multimodality
100%
education
23%
student
13%
teacher
9%
social media
8%