Projekt per år
Personlig profil
Forskning
Fingeravtryck
Fördjupa i forskningsämnen där Sharon Ahlquist är aktiv. Dessa ämnesetiketter kommer från personens arbeten. Tillsammans bildar de ett unikt fingeravtryck.
- 1 Liknande profiler
Projekt
- 1 Slutfört
-
Att använda barnböcker i engelskundervisning i årskurs 4
Ahlquist, S. (PI)
20-01-01 → 23-12-31
Projekt: Forskning
-
Integrating children's fiction and storyline in the second language classroom
Ahlquist, S., 2021, I: Education Inquiry.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Peer review
Öppen tillgångFil1 Citeringar (Scopus)68 Nedladdningar (Pure) -
Embedding language-development tasks in lessons based on the magic finger in the primary classroom
Ahlquist, S., 2020, I: Children's Literature in English Language Education. 8, 2, s. 65-86 21 s.Forskningsoutput: Tidskriftsbidrag › Artikel › Peer review
Öppen tillgångFil53 Nedladdningar (Pure) -
Using the storyline approach to integrate cognition and emotion in second language education
Ahlquist, S., 2020, Teaching through stories: renewing the scottish storyline approach in teacher education., K., H., K., , H. & , M. (red.). Münster: Waxmann Verlag, s. 231-244 13 s.Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport › Kapitel i bok
-
`English is fun´: challenges and opportunities, English in years 4-6
Ahlquist, S., 2019, Lund: Studentlitteratur AB.Forskningsoutput: Bok/rapport › Bok
-
Developing teenagers' speaking skills in English through storyline
Ahlquist, S., 2019, Communicare - et fagdidaktisk tidsskrift fra Fremmedspråksenteret, 20, s. 9-12 3 s.Forskningsoutput: Bidrag till specialistpublikation › Artikel
Öppen tillgångFil21 Nedladdningar (Pure)