Projektinformation
Kort sammanfattning
Syftet med detta projekt är att tillsammans med projektpartnern CapGemeni skapa, utveckla och testa en VR/MR-prototyp som undersöker övergången mellan en immersiv digital upplevelse och en fysisk miljö.
Beskrivning
Projektet syftar till att förstå hur graden av fysisk och digital integration påverkar användarens upplevelse av närvaro och immersion samt att identifiera och implementera optimerade onboarding och offboarding-processer för att förbättra användarupplevelsen vid övergångar mellan digitala och fysiska miljöer. Där vi i projektet ska utveckla, testa och senare implementera en eller flera situerade interaktionsmodeller för on- och off-boarding.
Design av Övergångar - Utforska och designa sömlösa övergångar mellan olika upplevelsemoder i VR/MR-miljöer. 2) Integrera fysiska, digitala element och interaktionsmodeller på ett önskvärt sätt som förstärker den övergripande användarupplevelsen. 3) Förbättrad Användarupplevelse - Undersöka hur olika visningsförhållanden påverkar användarens upplevelse och prestation. Identifiera faktorer som bidrar till en positiv och immersiv upplevelse både i digitala och fysiska miljöer. 4) Tekniska Utmaningar - Adressera tekniska utmaningar för att skapa sömlösa övergångar mellan VR/MR och den fysiska världen, särskilt med avseende på spårning och interaktion. 5) Utveckla och implementera avancerade algoritmer för segmentering och interaktionsförutsägelse för att stödja en sömlös upplevelse.
Design av Övergångar - Utforska och designa sömlösa övergångar mellan olika upplevelsemoder i VR/MR-miljöer. 2) Integrera fysiska, digitala element och interaktionsmodeller på ett önskvärt sätt som förstärker den övergripande användarupplevelsen. 3) Förbättrad Användarupplevelse - Undersöka hur olika visningsförhållanden påverkar användarens upplevelse och prestation. Identifiera faktorer som bidrar till en positiv och immersiv upplevelse både i digitala och fysiska miljöer. 4) Tekniska Utmaningar - Adressera tekniska utmaningar för att skapa sömlösa övergångar mellan VR/MR och den fysiska världen, särskilt med avseende på spårning och interaktion. 5) Utveckla och implementera avancerade algoritmer för segmentering och interaktionsförutsägelse för att stödja en sömlös upplevelse.
Kort titel | enter/exit XR |
---|---|
Status | Pågående |
Gällande start-/slutdatum | 24-09-02 → 25-06-30 |
Länkar | https://andi-siess.de/art-exhibition-skopein/ |