Projektinformation
Kort sammanfattning
Vi beviljades medel för att skriva en artikel för publicering i vetenskaplig tidskrift. Tentativt syftet är:
This qualitative case study sets out to explore the entire route of designing and implementing a professional development course, commissioned for teachers in the Compulsory School for Students with Intellectual Disabilities (CSSID), beginning with the initial call for proposals and following through to its actual delivery. The study examines how the course contributes to the development of teachers’ assessment competence, framed within Shulman’s (1986) three key forms of Knowledge: subject matter content knowledge, pedagogical content knowledge, and curricular knowledge
RQ:1 How do CSSID teachers describe their understanding and experiences of assessment competence challenges before, during, and after the course?
RQ:2 What challenges do CSSID teachers encounter when integrating assessment into their teaching practice, and how do they navigate these challenges?
RQ:3 In what ways does the course influence teachers’ ability to adapt and apply assessment practices in CSSID?
This qualitative case study sets out to explore the entire route of designing and implementing a professional development course, commissioned for teachers in the Compulsory School for Students with Intellectual Disabilities (CSSID), beginning with the initial call for proposals and following through to its actual delivery. The study examines how the course contributes to the development of teachers’ assessment competence, framed within Shulman’s (1986) three key forms of Knowledge: subject matter content knowledge, pedagogical content knowledge, and curricular knowledge
RQ:1 How do CSSID teachers describe their understanding and experiences of assessment competence challenges before, during, and after the course?
RQ:2 What challenges do CSSID teachers encounter when integrating assessment into their teaching practice, and how do they navigate these challenges?
RQ:3 In what ways does the course influence teachers’ ability to adapt and apply assessment practices in CSSID?
Beskrivning
För detta projekt ansöktes om medel för att skriva en artikel för publicering i vetenskaplig tidskrift. Projektet involverar skapandet av en nätbaserad kurs och vilken betydelse kursen har haft för deltagarnas utveckling av bedömningskompetens i undervisningen inom anpassade skolformer.
Projektet har genomförts som en fallstudie. I fallstudien beskrivs och reflekteras över kursens uppbyggnad och innehåll. Därutöver har fokusgruppsintervjuer genomförts med deltagare i kursen vid två tillfällen, ett tillfälle direkt i anslutning till kursens avslutning (n=6) och en uppföljande fokusgruppsintervju sex månader efter kursens slut (n=4). Deltagande respondenter har gett samtycke till att låta "entry- och exittickets", formulerade under kursens gång, ingå som projektets datamaterial.
Följande tentativa syfte och frågeställningar har formulerats:
This qualitative case study sets out to explore the entire route of designing and implementing a professional development course, commissioned for teachers in the Compulsory School for Students with Intellectual Disabilities (CSSID), beginning with the initial call for proposals and following through to its actual delivery. The study examines how the course contributes to the development of teachers’ assessment competence, framed within Shulman’s (1986) three key forms of Knowledge: subject matter content knowledge, pedagogical content knowledge, and curricular knowledge
RQ:1 How do CSSID teachers describe their understanding and experiences of assessment competence challenges before, during, and after the course?
RQ:2 What challenges do CSSID teachers encounter when integrating assessment into their teaching practice, and how do they navigate these challenges?
RQ:3 In what ways does the course influence teachers’ ability to adapt and apply assessment practices in CSSID?
Som teoretiskt utgångspunkt används Shulmans (1986/2013) ramverk med begreppen ämnesinnehållskunskap, pedagogiskt innehållskunnande och läroplanskunskap för att analysera lärarnas bedömningskompetens efter genomförd kurs.
Projektet har genomförts som en fallstudie. I fallstudien beskrivs och reflekteras över kursens uppbyggnad och innehåll. Därutöver har fokusgruppsintervjuer genomförts med deltagare i kursen vid två tillfällen, ett tillfälle direkt i anslutning till kursens avslutning (n=6) och en uppföljande fokusgruppsintervju sex månader efter kursens slut (n=4). Deltagande respondenter har gett samtycke till att låta "entry- och exittickets", formulerade under kursens gång, ingå som projektets datamaterial.
Följande tentativa syfte och frågeställningar har formulerats:
This qualitative case study sets out to explore the entire route of designing and implementing a professional development course, commissioned for teachers in the Compulsory School for Students with Intellectual Disabilities (CSSID), beginning with the initial call for proposals and following through to its actual delivery. The study examines how the course contributes to the development of teachers’ assessment competence, framed within Shulman’s (1986) three key forms of Knowledge: subject matter content knowledge, pedagogical content knowledge, and curricular knowledge
RQ:1 How do CSSID teachers describe their understanding and experiences of assessment competence challenges before, during, and after the course?
RQ:2 What challenges do CSSID teachers encounter when integrating assessment into their teaching practice, and how do they navigate these challenges?
RQ:3 In what ways does the course influence teachers’ ability to adapt and apply assessment practices in CSSID?
Som teoretiskt utgångspunkt används Shulmans (1986/2013) ramverk med begreppen ämnesinnehållskunskap, pedagogiskt innehållskunnande och läroplanskunskap för att analysera lärarnas bedömningskompetens efter genomförd kurs.
Huvudresultat
Ett tentativt resultat visar på att kursen bidragit till utvecklande av deltagande lärares bedömningskompetens utifrån begreppen ämnesinnehållskunskap, pedagogiskt innehållskunnande och läroplanskunskap. Även om lärarna inledningsvis önskade mer praktiknära exempel på bedömningsformer framträder hur de utvecklat sin förståelse för bedömning som en del av undervisning, och hur detta har utvecklats sättet att genomföra bedömning i praktiken. Vid den uppföljande intervjun beskriver lärarna hur de hunnit omsätta sina kunskaper, dvs. sin förståelse för bedömningens funktion, i praktiken. Viktiga faktorer för en utvecklad förståelse för bedömning anges vara diskussioner i basgrupp, utifrån litteraturläsning och föreläsningar. Det kollegiala lärandet lyfts fram som centralt, både i kursen och hur inslag i kursen bidragit till att utveckla kollegiala samtal om bedömning.
| Kort titel | Utveckling och Genomförande av Uppdragsutbildning med Temat Kunskapsbedömning inom den Anpassade Skolan |
|---|---|
| Status | Slutfört |
| Gällande start-/slutdatum | 24-06-03 → 25-06-01 |