Återgå till huvudnavigering
Återgå till sök
Gå direkt till huvudinnehållet
Högskolan Kristianstads forskningsportal Hem
Svenska
English
Hem
Profiler
Projekt
Publikationer
Dataset
Aktiviteter
Organisation
Priser
Press/ Media
Examensarbeten
Sök per experter, namn eller tillhörighet
Industriinitiativ i skolan – möjligheter och utmaningar för skolans NO- och Teknikundervisning
Hansson, Lena
(Projektledare)
Andrée, Maria
(Forskare)
Learning in Science and Mathematics (LISMA)
Fakulteten för lärarutbildning
Översikt
Fingeravtryck
Publikationer
(3)
Forskningsresultat
Forskningsoutput per år
2020
2020
2021
2022
2022
3
Artikel
Forskningsoutput per år
Forskningsoutput per år
3 resultat
Publikation år, titel
(fallande)
Publikation år, titel
(stigande)
Titel
Typ
Sökresultat
2022
Teachers’ negotiations of bias in relation to teaching resources offered to schools by industrial actors
Andrée, M. &
Hansson, L.
,
2022-feb.-09
,
I:
Nordic Journal of Studies in Educational Policy.
8
,
1
,
s. 52-64
13 s.
Forskningsoutput
:
Tidskriftsbidrag
›
Artikel
›
Peer review
Öppen tillgång
Fil
Industrial Actors
100%
Teaching Resources
100%
Teacher Agency
100%
Focus Group
100%
Commercial Interests
75%
1
Citeringar (Scopus)
39
Nedladdningar (Pure)
2021
Industry, science education, and teacher agency: a discourse analysis of teachers' evaluations of industry-produced teaching resources
Andree, M. &
Hansson, L.
,
2021
,
I:
Science Education.
105
,
2
,
s. 353-383
31 s.
Forskningsoutput
:
Tidskriftsbidrag
›
Artikel
›
Peer review
Öppen tillgång
Fil
Discourse Analysis
100%
Science Education
100%
Teaching Resources
100%
Teacher Evaluation
100%
Science Teachers
100%
13
Citeringar (Scopus)
20
Nedladdningar (Pure)
2020
Industrial actors and their rationales for engaging in STEM education
Andree, M. &
Hansson, L.
,
2020
,
I:
Journal of Curriculum Studies.
52
,
4
,
s. 551-576
25 s.
Forskningsoutput
:
Tidskriftsbidrag
›
Artikel
›
Peer review
Öppen tillgång
Fil
STEM Education
100%
Industrial Actors
100%
Science, Technology, Engineering and Mathematics
33%
Education Initiative
28%
Science Education
16%
13
Citeringar (Scopus)
39
Nedladdningar (Pure)