A Former Special Educational Needs Teacher’s Critical Reflections About Lesson Plans and Adjustments: Educating Students With Intellectual Disability

Bidragets översatta titel: En före detta speciallärares kritiska reflektion kring planering och anpassning av undervisningen. : Utbildning av elever med intellektuell funktionsnedsättning.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapportKapitel i bokPeer review

31 Nedladdningar (Pure)

Sammanfattning

This chapter engages in a retrospective analysis of a teacher’s previous teaching experiences at a Swedish special-needs secondary school for pupils with intellectual disabilities. The chapter aims to explore the potential of reflective practice in supporting the professional development of special educational needs and disabilities (SEND) teachers, with the goal of improving the education and outcomes of their students. The chapter evaluates lesson plans centred on democratic values and student agency, using critical reflection within a step-by-step approach. Through this evaluation, the chapter presents implications for practice that illustrate how self-reflection and teacher-researcher collaboration can serve as practical tools for sustainable improvements in special-needs schools for pupils with intellectual disabilities, particularly with a focus on advocacy and conditions for learning.
Bidragets översatta titelEn före detta speciallärares kritiska reflektion kring planering och anpassning av undervisningen. : Utbildning av elever med intellektuell funktionsnedsättning.
OriginalspråkEngelska
Titel på värdpublikationDeveloping Inclusive Environments in Education
Undertitel på värdpublikationGlobal Practices and Curricula
FörlagIGI Global
Kapitel8
Sidor142-161
Antal sidor20
Volym1
Utgåva1
ISBN (elektroniskt)9798369306666
ISBN (tryckt) 9798369306642
DOI
StatusPublicerad - 2023-juni

Nationell ämneskategori

  • Pedagogik (50301)

Fingeravtryck

Fördjupa i forskningsämnen för ”En före detta speciallärares kritiska reflektion kring planering och anpassning av undervisningen. : Utbildning av elever med intellektuell funktionsnedsättning.”. Tillsammans bildar de ett unikt fingeravtryck.

Citera det här