Återgå till huvudnavigering
Återgå till sök
Gå direkt till huvudinnehållet
Högskolan Kristianstads forskningsportal Hem
Svenska
English
Hem
Profiler
Projekt
Publikationer
Dataset
Aktiviteter
Organisation
Priser
Press/ Media
Examensarbeten
Sök per experter, namn eller tillhörighet
An exploratory study of verbal interaction between children with different profiles of DLD and their classroom teachers in educational dialogues
Barbro Bruce, Kristina Hansson
Forskningsoutput
:
Tidskriftsbidrag
›
Artikel
›
Peer review
3
Citeringar (Scopus)
Översikt
Fingeravtryck
Fingeravtryck
Fördjupa i forskningsämnen för ”An exploratory study of verbal interaction between children with different profiles of DLD and their classroom teachers in educational dialogues”. Tillsammans bildar de ett unikt fingeravtryck.
Sortera efter
Vikt
Alfabetisk ordning
Keyphrases
Classroom Teachers
100%
Language Disorders
100%
Educational Dialogue
100%
Verbal Interaction
100%
Comprehension Difficulties
60%
Language Comprehension
40%
Linguistic Profile
40%
School-age children
20%
Words per Minute
20%
Mean Length of Utterance
20%
Rigorous Design
20%
Language Difficulties
20%
Number of Words
20%
Interactive Behavior
20%
Everyday Language
20%
Typical Characteristics
20%
Psychology
Developmental Language Disorder
100%
Language Comprehension
40%
Qualitative Method
20%