Analys av analysen på lärarutbildningen

Kristina Juter

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapportKapitel i bokPeer review

Sammanfattning

En studie av studenternas uppfattning av derivator och integraler på lärarutbildningsprogrammet mot år 4-9 i grundskolan presenteras. Hur påverkas studenternas begreppsuppfattning av undervisningen? Undersökningar före och efter undervisningen som består av olika moment som föreläsningar, datorövningar, räkneövningar, gruppövningar, projektarbete och annat redovisas.

OriginalspråkSvenska
Titel på värdpublikationMatematik i tiden
Undertitel på värdpublikationDokumentation av 12:e Matematikbiennalen
RedaktörerC. Bergsten
Sidor104-105
Antal sidor1
StatusPublicerad - 2002
EvenemangMatematikbiennalen -
Varaktighet: 1980-jan.-01 → …

Konferens

KonferensMatematikbiennalen
Period80-01-01 → …

Nationell ämneskategori

  • Didaktik (50302)

Citera det här