Att integrera studenter från olika lärosäten i innovationssprinten Imagine skapar nya möjligheter till aktivt lärande

Fredrika Braw, Johanna Gerberich, Viktoria Olsson, Julius Soutine, Mats Åhlander

Forskningsoutput: Bidrag till specialistpublikationArtikel

3 Nedladdningar (Pure)

Sammanfattning

Imagine är en pedagogisk modell som syftar till att stärka ett aktivt
och innovativt lärande, och har sin teoretiska utgångspunkt i bland
annat Mathisen & Bronniks (2009) tankar om att studenter som utmanas och får kreera tillsammans stärker sina generiska färdigheter samt får ökad tilltro till sin självförmåga. Modellen har använts på Högskolan Kristianstad sedan 2017. Studenter som har deltagit vid ett Imagine uttrycker det som att det varit utmanande, lärorikt, tufft, roligt och innovativt.
OriginalspråkSvenska
Sidor22-35
Volym2022
Nummer2
SpecialistpublikationHögskolepedagogisk debatt
FörlagKristianstad University Press
StatusPublicerad - 2022

Nationell ämneskategori

  • Pedagogik (50301)

Citera det här