Att undervisa naturvetenskap i förskolan

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitel i bok

Sammanfattning

I förskolan ska barn få möta och bekanta sig med innehåll som rör naturvetenskap, men det naturvetenskapliga kunskapsområdet kan i praktiken få sin tolkning på flera sätt som förståelse för omvärlden och som arbetssätt. Syftet med det här kapitlet är att presentera några didaktiska överväganden att beakta och inspireras av vid planering och genomförande av undervisning som rör kunskapsområdet naturvetenskap.

OriginalspråkSvenska
Titel på gästpublikationInnehållets didaktik i förskolan
RedaktörerCamilla Björklund, Ingrid Pramling
UtgivningsortStockholm
FörlagLiber
Sidor63-73
Antal sidor10
Utgåva1
ISBN (tryckt)978-91-47-13983-5
StatusPublicerad - 2020

Nationell ämneskategori

  • Pedagogik (50301)

Citera det här