Avsnitt 60: Tillgänglighet och delaktighet för elever med intellektuell funktionsnedsättning

Forskningsoutput: Övriga bidrag

21 Nedladdningar (Pure)

Sammanfattning

Hur skapar man en tillgänglig lärmiljö när det kommer till elever mottagna i grundsärskolan som är integrerad i grundskoleklass?

Samläsning ställer vissa krav på skolverksamheterna, de behöver förutsättningar och verktyg för att kunna skapa både en social och pedagogisk delaktighet och vad säger forskningen om detta? Medverkande är Linda Petersson Bloom, rådgivare på Specialpedagogiska skolmyndigheten och doktorand, samt Daniel Östlund, docent vid Högskola Kristianstad. Samtalsledare är Erika Bergman.

OriginalspråkSvenska
UtgivningsortStockholm
StatusPublicerad - 2021

Publikationsserier

NamnPodden Lika värde - en podd från Specialpedagogiska skolmyndigheten

Nationell ämneskategori

  • Pedagogiskt arbete (50304)

Citera det här