Återgå till huvudnavigering
Återgå till sök
Gå direkt till huvudinnehållet
Högskolan Kristianstads forskningsportal Hem
Svenska
English
Hem
Profiler
Projekt
Publikationer
Dataset
Aktiviteter
Organisation
Priser
Press/ Media
Examensarbeten
Sök per experter, namn eller tillhörighet
Cognitive and Motivational Qualities of Task Instruction: Cognitive Appraisals and Achievement Emotions of Swedish Primary Teacher Students
Claes Dahlqvist
Bibliotek och högskolepedagogik
Forskningsoutput
:
Tidskriftsbidrag
›
Artikel
›
Peer review
2
Citeringar (Scopus)
68
Nedladdningar (Pure)
Översikt
Fingeravtryck
Publikationer
(6)
Projekt
(1)
Forskningsoutput
Forskningsoutput per år
2021
2021
2022
2023
2024
2024
2
Citeringar
2
Artikel
2
Artikel, review
1
Sammanfattning (abstract)
1
Doktorsavhandling
Forskningsoutput per år
Forskningsoutput per år
2 resultat
Publikation år, titel
(fallande)
Publikation år, titel
(stigande)
Titel
Typ
Filter
Artikel
Sökresultat
2023
Cognitive appraisals and information-seeking achievement emotions: A qualitative study of Swedish primary teacher students
Dahlqvist, C.
&
Persson, C.
,
2023-okt.-19
,
I:
Journal of Documentation.
79
,
7
,
s. 280-307
28 s.
Forskningsoutput
:
Tidskriftsbidrag
›
Artikel
›
Peer review
Öppen tillgång
Fil
Information Seeking
100%
Primary Student Teachers
100%
Cognitive Appraisal
100%
Information-seeking Skills
100%
Achievement Emotions
100%
20
Nedladdningar (Pure)
2022
Understanding information-seeking achievement emotions: exploring a cognitive appraisal theory framework
Dahlqvist, C.
,
2022-okt.-30
,
I:
Information Research.
27
,
Special issue
,
s. 1-15
15 s.
Forskningsoutput
:
Tidskriftsbidrag
›
Artikel
›
Peer review
Öppen tillgång
Fil
Theory Framework
100%
Information Seeking
100%
Cognitive Appraisal
100%
Achievement Emotions
100%
Emotions
100%
3
Citeringar (Scopus)
119
Nedladdningar (Pure)