Democratic education and dialogic pedagogy: synergies and dissonances

Bidragets översatta titel: Demokratisk utbildning och dialogisk pedagogik: Synergier och dissonanser

Tina Kullenberg, Ana Marjanovic-Shane

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelPeer review

14 Nedladdningar (Pure)

Sammanfattning

This paper is a re-publication1 of an interview between Tina Kullenberg and Ana Marjanovic-Shane, published in the EARLI SIG 25 Interview Series: ”The role of theory and philosophy in Educational Science” (Kullenberg & Marjanovic-
Shane, 2020)2. In the interview, the authors discuss the reasons democratic schools sometimes support but other times do not support or even limit dialogic pedagogy. In the interview conducted by Tina Kullenberg, Marjanovic-Shane makes a distinction between schooling and education. Finally, in the face of global development, while sharing her comprehensive experiences over time and cultures, Marjanovic-Shane critically reflects on predominant approaches to
education and the organization of schooling.
Bidragets översatta titelDemokratisk utbildning och dialogisk pedagogik: Synergier och dissonanser
OriginalspråkEngelska
Sidor (från-till)A158-A164
Antal sidor6
TidskriftDialogic Pedagogy An International Online Journal
Volym11
Nummer2
DOI
StatusPublicerad - 2023

Nationell ämneskategori

  • Utbildningsvetenskap (503)

Nyckelord

  • demokratisk utbildning, dialogisk pedagogik

Citera det här