Formative assessment in higher education –: an example from astronomy

Anders Jönsson, Urban Eriksson

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitel i bok

Sammanfattning

This chapter addresses the challenges and potential of implementing formative assessment in higher education with a specific focus on astronomy. We emphasize the use of formative assessment strategies as a coherent whole and a learning environment that encourages student autonomy and divergent thinking.

OriginalspråkEngelska
Titel på gästpublikationHandbook of Formative Assessment in the Disciplines
RedaktörerH. L., R. E., G. J.
UtgivningsortLondon & New York, NY
FörlagRoutledge
ISBN (tryckt)9781138054349
StatusPublicerad - 2019

Nationell ämneskategori

  • Didaktik (50302)
  • Pedagogiskt arbete (50304)
  • Astronomi, astrofysik och kosmologi (10305)

Fingeravtryck

Fördjupa i forskningsämnen för ”Formative assessment in higher education –: an example from astronomy”. Tillsammans bildar de ett unikt fingeravtryck.

Citera det här