Gratis undervisningsresurser från industriföretag kräver didaktiska överväganden

Maria Andrée, Lena Hansson

Forskningsoutput: Bidrag till specialistpublikationArtikel

4 Nedladdningar (Pure)

Sammanfattning

Det finns många olika aktörer som engagerar sig i skolans undervisning i naturvetenskap ochteknik – inte minst från industrin. I denna artikel presenterar vi resultat från vårtforskningsprojekt som visar att detta kan innebära intressekonflikter mellan privata ochallmänna intressen. Vi presenterar även ett ramverk från samma projekt som kan fungera somstöd för lärare för att göra didaktiska överväganden kring denna typ avundervisningsresurser
OriginalspråkSvenska
SpecialistpublikationATENA didaktik
DOI
StatusPublicerad - 2023

Nationell ämneskategori

  • Utbildningsvetenskap (503)
  • Didaktik (50302)

Nyckelord

  • externa aktörer
  • skola
  • naturvetenskap
  • didaktisk modell

Citera det här