Högskolepedagogisk debatt: tema: akademiskt språkbruk

Ulrica Skagert (Redaktör)

Forskningsoutput: Bok/rapportAntologi

Sammanfattning

Detta nummer av Högskolepedagogisk debatt ägnas åt akademiskt språkbruk – det språk som vi lärare och forskare brukar när vi talar och skriver inom vår profession, som finns i kurslitteratur och vetenskaplig litteratur, och som studenter förväntas (lära sig att) använda. Texterna i detta nummer spänner över ett brett område och behandlar såväl hur forskare och lärare kan utveckla sitt eget språk som hur vi kan förbereda våra studenter och främja deras utveckling inom den akademiska diskursen.

OriginalspråkSvenska
UtgivningsortKristianstad
FörlagLärandeResursCentrum, Högskolan Kristianstad
StatusPublicerad - 2015

Publikationsserier

NamnHögskolepedagogisk debatt
Nr.2015:1
ISSN (tryckt)2000-9216

Nationell ämneskategori

  • Pedagogik (50301)

Citera det här