Aktiviteter per år
Sammanfattning
Syftet med denna artikel, i den sista delen av modulen, är att presentera perspektiv på delaktighet, integrering och inkludering avseende begreppens innebörd och konsekvenser. Fokus ligger på hur delaktighet och inkludering kan hanteras i det praktiska pedagogiska arbetet och på betydelsen av att skapa skolorganisatoriska förutsättningar för lärare, elevassistenter och personal som medverkar i undervisning och deras arbete med att stödja samtliga elevers kunskapsutveckling.
Originalspråk | Svenska |
---|---|
Förlag | Skolverket |
Antal sidor | 13 |
Status | Publicerad - 2023-sep.-01 |
Nationell ämneskategori
- Pedagogik (50301)
-
Att leda för kvalitet. Utmaningar och möjligheter inom anpassade skolformer.
Östlund, D. (Talare)
2023-nov.-16Aktivitet: Föredrag eller presentation › Presentation
-
Vad säger forskningen om pedagogik i anpassad skola?
Östlund, D. (Talare)
2023-okt.-24Aktivitet: Föredrag eller presentation › Föreläsning/ debatt/ seminarium för allmänheten
-
Perspektiv på intellektuell funktionsnedsättning
Östlund, D. (Talare)
2023-maj-24Aktivitet: Föredrag eller presentation › Presentation