Kartläggning av lärares upplevelser av behov av språkstöd till studenter med annat modersmål än svenska vid Högskolan Kristianstad

Bodil Lennvig, Gunilla Vikbrant

    Forskningsoutput: Bok/rapportRapport

    Sammanfattning

    Syftet med denna rapport är att kartlägga lärares upplevelser av behov av språkstöd till studenter med annat modersmål än svenska enligt ett av förslagen i projektet om studenters avhopp vid Högskolan Kristianstad (2011 ). Allt eftersom arbetet med kartläggningen pågick, blev fokus ett annat så att det kom att omfatta behovet av språkstöd till alla studenter, oavsett modersmål. Detta beror på att det i intervjumaterialet framkom ett generellt behov av språkstöd som inte enbart kunde kopplas till studenter med annat modersmål än svenska.

    OriginalspråkSvenska
    UtgivningsortKristianstad
    FörlagHögskolan Kristianstad
    StatusPublicerad - 2012

    Nationell ämneskategori

    • Utbildningsvetenskap (503)

    Nyckelord

    • svenska som andraspråk
    • språkstöd
    • högskolan kristianstad

    Citera det här