Lärarlärdom 2016: Högskolan Kristianstad

Claes Dahlqvist (Redaktör), Stefan Larsson (Redaktör)

Forskningsoutput: Bok/rapportProceedings (redaktörskap)

Sammanfattning

Konferensen Lärarlärdom 2016 genomfördes den 17 augusti på Högskolan Kristianstad. Lärarlärdom är en samarbetskonferens med Blekinge Tekniska Högskola och Linnéuniversitet och går av stapeln varje år strax innan höstens terminsstart. Konferensen erbjuds som en mötesplats där alla kan träffas för kvalificerade samtal kring kvalitet i undervisning och lärande inom högre utbildning. Vi ser gärna att alla som på något sätt deltar i utvecklingen av våra studenter tar plats på konferensen; Lärare, forskare, doktorander, studieadministratörer, bibliotekarier och personal i olika stödfunktioner som genom åren byggt en gedigen kunskap om och reflekterad erfarenhet kring lärande inom högskola och universitet. I år var temat studentaktivt lärande och som inledningstalare kring detta ämne var Pernilla Severson, Universitetslektor i Journalistik och medieproduktion, inbjuden. Fokus i hennes tal handlade om studentaktivt lärande och mötet mellan forskning om digitala mediers kollaborativa möjligheter, om deltagarorienterad aktionsforskning samt om de tillämpningar inom "Scholarship of Teaching and Learning" som fokuserar på möjligheter och hinder inom en viss kontext.
OriginalspråkSvenska
UtgivningsortKristianstad
FörlagKristianstad University Press
Antal sidor153
StatusPublicerad - 2016
EvenemangLärarlärdom 2016 - Kristianstad, Sverige
Varaktighet: 2016-aug.-172016-aug.-17
Konferensnummer: 2016

Publikationsserier

NamnKristianstad University Press
ISSN (tryckt)1404-9066

Nationell ämneskategori

  • Pedagogik (50301)

Citera det här