Sammanfattning
Högskolepedagogisk utveckling har under senare år fått en tydligare och mer framträdande roll vid universitet och högskolor. Under senare år har också ett allt större fokus riktats mot utbildningars resultat. Frågor som rör kvaliteten i undervisningen blir därmed centrala. Att utveckla och stödja lärares pedagogiska skicklighet samt belysa villkoren för den undervisning som bedrivs inom högre utbildning är angeläget. Behovet av en gemensam samlingspunkt för pedagogiska och didaktiska diskussioner där BTH:s och Högskolan i Kristianstads lärare kan träffas och föra dessa diskussioner tillsammans och över ämnesgränser är stort. Genom att anordna en årlig högskolepedagogisk konferens vill vi främja ett utbyte av erfarenheter från den dagliga undervisningen och insikter kring det lärande som möjliggörs.
Originalspråk | Svenska |
---|---|
Utgivningsort | Karlskrona |
Förlag | Blekinge tekniska högskola. Sektionen för planering och mediedesign |
Antal sidor | 60 |
ISBN (tryckt) | 978-91-7295-972-9 |
Status | Publicerad - 2013 |
Evenemang | Lärarlärdom 2012 - Blekinge Tekniska Högskola, Karlskrona, Sverige Varaktighet: 2012-aug.-15 → 2012-aug.-15 |
Publikationsserier
Namn | Rapportserie från avdelningen för Högskolepedagogisk utveckling |
---|---|
Förlag | Blekinge Tekniska Högskola |
Nr. | 1 |
Volym | 2013 |
Nationell ämneskategori
- Pedagogik (50301)
Nyckelord
- högskolepedagogik
- higher education pedagogy
- scholarship of teaching and learning