Lärarlärdom, högskolepedagogisk konferens 2012

Christina Hansson (Redaktör), Leif Karlsson (Redaktör), Åse Nygren (Redaktör)

Forskningsoutput: Bok/rapportProceedings (redaktörskap)

9 Nedladdningar (Pure)

Sammanfattning

Högskolepedagogisk utveckling har under senare år fått en tydligare och mer framträdande roll vid universitet och högskolor. Under senare år har också ett allt större fokus riktats mot utbildningars resultat. Frågor som rör kvaliteten i undervisningen blir därmed centrala. Att utveckla och stödja lärares pedagogiska skicklighet samt belysa villkoren för den undervisning som bedrivs inom högre utbildning är angeläget. Behovet av en gemensam samlingspunkt för pedagogiska och didaktiska diskussioner där BTH:s och Högskolan i Kristianstads lärare kan träffas och föra dessa diskussioner tillsammans och över ämnesgränser är stort. Genom att anordna en årlig högskolepedagogisk konferens vill vi främja ett utbyte av erfarenheter från den dagliga undervisningen och insikter kring det lärande som möjliggörs.
OriginalspråkSvenska
UtgivningsortKarlskrona
FörlagBlekinge tekniska högskola. Sektionen för planering och mediedesign
Antal sidor60
ISBN (tryckt)978-91-7295-972-9
StatusPublicerad - 2013
EvenemangLärarlärdom 2012 - Blekinge Tekniska Högskola, Karlskrona, Sverige
Varaktighet: 2012-aug.-152012-aug.-15

Publikationsserier

NamnRapportserie från avdelningen för Högskolepedagogisk utveckling
FörlagBlekinge Tekniska Högskola
Nr.1
Volym2013

Nationell ämneskategori

  • Pedagogik (50301)

Nyckelord

  • högskolepedagogik
  • higher education pedagogy
  • scholarship of teaching and learning

Citera det här