@inbook{8c6a7c2fac754007a991c49721336154,
title = "Longitudinell studie av hur grundskoleelevers uppfattningar om fysikaliska fenomen utvecklas",
abstract = "Den h{\"a}r studien {\"a}r en del i ett st{\"o}rre forskningsprojekt som startade v{\aa}ren 1997 d{\aa} eleverna var 6-7 {\aa}r. Jag har genomf{\"o}rt riktade undervisningsinslag som byggt p{\aa} vardagsfenomen kring vatten och dess fas{\"a}ndringar. Eleverna har intervjuats f{\"o}re och efter v{\aa}r undervisning. Elevernas f{\"o}rklaringar har analyserats tillsammans med filmade undervisningstillf{\"a}llen mot bakgrund av den teoretiska ramen f{\"o}r att s{\"o}ka f{\aa} en helhetsbild av varje elev och f{\"o}lja hur de utvecklar sina uppfattningar. Det jag ser {\"a}r att eleverna f{\aa}r en b{\"a}ttre f{\"o}rst{\aa}else av begreppen avdunstning och kondensation.",
author = "Ann-Charlotte Lindner and Andreas Redfors",
year = "2006",
language = "Svenska",
isbn = "952-12-1667-0",
series = "Rapport fr{\aa}n Pedagogiska fakulteten vid {\AA}bo Akademi",
publisher = "{\AA}bo Akademi, Pedagogiska fakulteten",
number = "19",
pages = "93--107",
editor = "H{\"a}ggblom and Lisen and Palmberg and Irmeli and Str{\"o}m and Kristina",
booktitle = "Fr{\aa}n naturvetenskap och specialpedagogik till h{\aa}llbar utveckling inom l{\"a}rarutbildning",
}