Marknadsestetik och vardagskultur i klassrummet: ett ideologiskt dilemma? - identitet, dominans och kunskapsbildningi grundskolans musikundervisning

Claes Ericsson, Monica Lindgren, Bo Nilsson

    Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitel i bok

    OriginalspråkSvenska
    Titel på värdpublikationResultatdialog 2010
    Undertitel på värdpublikationaktuell forskning om utbildning och lärande
    UtgivningsortStockholm
    FörlagVetenskapsrådet
    Sidor42-50
    Antal sidor8
    ISBN (tryckt)978-91-7307-184-0
    StatusPublicerad - 2010

    Publikationsserier

    NamnVetenskapsrådets rapportserie
    Nummer2010:15
    ISSN (tryckt)1651-7350

    Nationell ämneskategori

    • Pedagogik (50301)

    Nyckelord

    • diskurs
    • identitet
    • interaktion
    • klassrum
    • kunskapsbildning
    • musikundervisning
    • populärmusik
    • styrning
    • subjektspositioner
    • vardagskultur

    Citera det här