Marknadsestetik och vardagskultur i klassrummet: ett ideologiskt dilemma? - identitet, dominans och kunskapsbildningi grundskolans musikundervisning

Claes Ericsson, Monica Lindgren, Bo Nilsson

    Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitel i bok

    OriginalspråkSvenska
    Titel på gästpublikationResultatdialog 2010
    Undertitel på gästpublikationaktuell forskning om utbildning och lärande
    UtgivningsortStockholm
    FörlagVetenskapsrådet
    Sidor42-50
    Antal sidor8
    ISBN (tryckt)978-91-7307-184-0
    StatusPublicerad - 2010

    Publikationsserier

    NamnVetenskapsrådets rapportserie
    Nummer2010:15
    ISSN (tryckt)1651-7350

    Nationell ämneskategori

    • Pedagogik (50301)

    Nyckelord

    • musikundervisning
    • klassrum
    • vardagskultur
    • populärmusik
    • kunskapsbildning
    • identitet
    • styrning
    • diskurs
    • subjektspositioner
    • interaktion

    Citera det här