Projekt per år
Sammanfattning
A physics lecture and a mathematics lecture, by the same teacher and partly the same students, were studied at upper secondary school. Both lectures covered ordinary differential equations. The main aim of the present paper was to investigate the teacher’s different and similar ways to handle related mathematical content in the two school subjects. The findings show a structural use of mathematics with an analytical approach in mathematics and an applied approach in relation to formulas in physics. This study is part of a larger study about mathematics in physics education funded by the Swedish research council.
Originalspråk | Engelska |
---|---|
Titel på värdpublikation | Sustainable mathematics education in a digitalized world |
Undertitel på värdpublikation | Proceedings of MADIF 12, The twelfth research seminar of the Swedish Society for Research in Mathematics Education, Växjö, January 14–15, 2020 |
Redaktörer | Y. Liljekvist, L. Björklund, J. Häggström, L. Mattsson, O. Olande, H. Palmér |
Utgivningsort | Göteborg |
Förlag | Nationellt centrum för matematikutbildning (NCM) |
Sidor | 264-264 |
Antal sidor | 1 |
ISBN (tryckt) | 978-91-984024-4-5 |
Status | Publicerad - 2021 |
Publikationsserier
Namn | Skrifter från Svensk Förening för MatematikDidaktisk Forskning |
---|---|
Nummer | 15 |
ISSN (tryckt) | 1651-3274 |
Nationell ämneskategori
- Didaktik (50302)
Fingeravtryck
Fördjupa i forskningsämnen för ”Mathematics and physics at upper secondary school: an analysis of two lectures”. Tillsammans bildar de ett unikt fingeravtryck.Projekt
- 1 Slutfört
-
MaFy: Matematikens betydelse för fysikundervisning i gymnasieskolan
Redfors, A. (PI), Hansson, L. (Col), Hansson, Ö. (Col) & Juter, K. (Col)
16-01-01 → 19-12-31
Projekt: Forskning