Sammanfattning
Alla elevers rätt till särskilt stöd fi nns reglerat i skolans styrdokument i både Sverige och Tyskland. För att skolan ska kunna besluta om det särskilda stödet görs det i båda länderna pedagogiska utredningar. Det gemensamma förfarandet för att utreda elevers behov av särskilt stöd är utgångspunkten i en pågående kvalitativ studie som bygger på empiri som samlats in i Skåne och i den tyska delstaten Nordrhein-Westfalen.
Originalspråk | Svenska |
---|---|
Status | Publicerad - 2017 |
Evenemang | Forskning pågår 2017,Göteborgs Universitet, 171031 - Varaktighet: 1980-jan.-01 → … |
Konferens
Konferens | Forskning pågår 2017,Göteborgs Universitet, 171031 |
---|---|
Period | 80-01-01 → … |
Nationell ämneskategori
- Pedagogik (50301)
Nyckelord
- elevhälsa
- pedagogiska utredningar
- specialpedagogik