Pedagogiskt klimat präglat av studentaktivitet, nyfikenhet och lust att lära

Ingela Furenbäck, Helena Axelsson, Anna Åhlander, Sören Augustinsson

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikel

Sammanfattning

Hur kan pedagogiskt klimat präglas av studentaktivitet, nyfikenhet och lust att lära? Detta tillsammans med vilka faktorer som motiverar studenter att studera en viss kurs är övergripande frågeställningar i vårt pågående utvecklingsarbete. Vi funderar kring hur undervisningen på bästa sätt ska fokusera på studentens egen vilja att studera och lägga tid på studierna. En pedagogisk modell har arbetats fram för att kunna uppnå bästa resultat kring detta.

OriginalspråkSvenska
TidskriftJournal of Teaching and Learning
Volym1
Utgåva2
StatusPublicerad - 2020

Nationell ämneskategori

  • Utbildningsvetenskap (503)

Nyckelord

  • Studentaktivitet
  • motivation
  • kollektivt lärande

Citera det här