The literacy practice of Social Science: How students make use of writing studying Social Science in Secondary School

    Forskningsoutput: KonferensbidragPoster

    Sammanfattning


    OriginalspråkEngelska
    StatusPublicerad - 2016-juli-05
    EvenemangSIG Writing 15th Conference and Research School 2016 - Hope University , Liverpool, Storbritannien
    Varaktighet: 2016-juli-042016-juli-06

    Konferens

    KonferensSIG Writing 15th Conference and Research School 2016
    Förkortad titelEarli SIG/Writing
    Land/TerritoriumStorbritannien
    OrtLiverpool
    Period16-07-0416-07-06

    Nationell ämneskategori

    • Utbildningsvetenskap (503)

    Nyckelord

    • writing literacy
    • disciplinary literacy
    • literacy practices
    • social science
    • Designs for learning

    Fingeravtryck

    Fördjupa i forskningsämnen för ”The literacy practice of Social Science: How students make use of writing studying Social Science in Secondary School”. Tillsammans bildar de ett unikt fingeravtryck.

    Citera det här