Vad kan "levande utbildningsteori" betyda för lärarutbildningen?

Lena-Pia Carlström Hagman

    Forskningsoutput: Bok/rapportRapport

    Sammanfattning

    Denna uppsats tar sin avstamp i den vardagliga observationen att vi som lärare inte alltid förmår leva upp till våra pedagogiska värderingar. Jag diskuterar en teoretisk och metodisk ansats som skulle kunna bidra till att minska detta glapp och som samtidigt skulle kunna stödja vår pedagogiska kunskapsutveckling. Avslutningsvis föreslås några tillämpningar med särskilt fokus på lärarutbildningen, men som förhoppningsvis kan vara av nytta även inom andra utbildningsområden.

    OriginalspråkSvenska
    UtgivningsortKristianstad
    FörlagHögskolan Kristianstad
    StatusPublicerad - 2003

    Publikationsserier

    NamnVuLK serie I
    Nr.2003:10
    ISSN (tryckt)1650-688X

    Nationell ämneskategori

    • Pedagogik (50301)

    Citera det här