Återgå till huvudnavigering
Återgå till sök
Gå direkt till huvudinnehållet
Högskolan Kristianstads forskningsportal Hem
Svenska
English
Hem
Profiler
Projekt
Publikationer
Dataset
Aktiviteter
Organisation
Priser
Press/ Media
Examensarbeten
Sök per experter, namn eller tillhörighet
What lies behind graphicacy? relating students' results on a test of graphically represented quantitative information to formal academic achievement
Lisbeth Åberg-Bengtsson, Torgny Ottosson
Learning in Science and Mathematics (LISMA)
Forskningsoutput
:
Tidskriftsbidrag
›
Artikel
›
Peer review
33
Citeringar (Scopus)
38
Nedladdningar (Pure)
Översikt
Fingeravtryck
Fingeravtryck
Fördjupa i forskningsämnen för ”What lies behind graphicacy? relating students' results on a test of graphically represented quantitative information to formal academic achievement”. Tillsammans bildar de ett unikt fingeravtryck.
Sortera efter
Vikt
Alfabetisk ordning
Keyphrases
Academic Achievement
100%
Student Outcomes
100%
Graphicacy
100%
Strong Correlation
33%
Leaving Certificate
33%
Student Performance
33%
Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM)
33%
Confirmatory Factor Analysis
33%
Six-factor Model
33%
Number of Students
33%
Testing Effect
33%
Compulsory Education
33%
Narrative Dimensions
33%
School Achievement
33%
Modeling Techniques
33%
Graphic Display
33%
Computer Science
Qualitative Data
100%
Structural Equation
100%
School Achievement
100%
Graphic Display
100%
Psychology
Factor Analysis
100%